Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 377, listelenen: 201-220
-
Teachers' perceptions of reliablity and validity in teacher made examinations
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, öğretmenlerin öğretmenler tarafından hazırlanan sınavların geçerliliği ve güvenirliliği ile ilgili algılarını incelemiştir. Bu çalışma ayrıca öğretmenlerin sınav hazırlarken güvenilirliği ve geçerliliği sağlamak ... -
The effect of peer feedback on students' overall writing performance and their attitudes toward peer feedback
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma akran geridönütünün öğrencilerin genel yazma performansına olumlu bir etkide bulunup bulunmayacağını ve onların akran geridönütüne karşı tutumlarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Yabancı ... -
Teachers' role in motivating students in the course of foreign language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dil öğrenimi uzun, karmaşık ve fedakarlık gerektiren bir olgudur ve bu olguyu etkileyen faktörler değişmektedir. Motivasyon dil öğreniminin en önemli öğelerinden biri olup çeşitli faktörleri anlamayı gerektirir. Bu doğrultuda, ... -
A case study on the effect of video on the motivation of high school students in english language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma eğitimsel kısa altyazılı videoların ve video öncesi, esnasındaki ve sonrasındaki çalışmalarla birlikte bir Anadolu lisesinin birinci sınıfındaki öğrencilerin dil öğrenme sürecine motivasyon anlamında bir etkisinin ... -
Using drama as a communication tool for young learners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Drama aktivitelerinin yaratıcı ve doğal bir atmosfer sağlayarak çocuk yaştaki öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirmede etkin bir metot olduğu görülmektedir. Öğretmenler sınıflarında çocukların drama gibi hoşlarına ... -
A study on efl teachers' conceptions and practices with efl learners' listening comprehension problems
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Devlet üniversitesinde çalışan bir İngilizce öğretmeni olarak Türkiye'deki devlet üniversitelerinde çalışan İngilizce öğretmenlerinin üniversite hazırlık öğrencilerinin dinlediğini anlamayla ilgili sorunlarını nasıl ... -
Teaching college level English vocabulary through drama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dil öğretiminde İngilizce kelime öğretimi en zorlu alanlardan biridir çünkü bir dildeki kelime sayısı oldukça çoktur. Bir dilde bütün olası durumlarda iletişim kurabilmek için kişinin çok iyi kelime bilgisine sahip olması ... -
Error analysis in writings of English language teaching prep students: A study on bilinguals of Kurdish and Turkish majoring in English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, Kürtçe ve Türkçe dili konuşan ve İngilizce öğrenen çift dilli öğrencilerin yazılarında hata türlerinin ve kaynaklarını ne olduğu, bu hataların nasıl sınıflandırılacağı ve bu hataların temel sebeplerinin ... -
The role of starting age to learn English as a foreign language in young learners' attitudes towards English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma 2. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanlar ile 4. sınıfta İngilizce öğrenmeye başlayanların İngilizceye karşı olan tutumları arasındaki farkı bulmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda, nicel bir ... -
The reduction of speaking anxiety in efl learners through drama techniques
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, yabancı dil ögreniminde konuşma kaygısı problemini ve konuşma kaygısını azaltmada dramanın rolünü irdelemektedir. Araştırmacı konuşma kaygısından bahsetmek için dil öğretim çevrelerindeki konuşma kaygısı ... -
Increasing efl students' level of participation through pre-reading activities in reading classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma okuma öncesi yapılan aktivitelerle okuma derslerindeki öğrenci katılımını arttırmayı amaçlamıştır. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Okuma öncesi uygulanan stratejilerin öğrencilerimin ... -
The effectiveness of using songs in teaching vocabulary to very young learners in a foreign language teaching classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı çok küçük öğrencilerin şarkılar aracılığı ile nasıl kelime öğrendiklerini ve şarkılarla kelime öğrenimine nasıl tepki verdiklerini bulmaktır. Kırşehir'de Defne Kılıçözlü Anaokulunda, süreç boyunca ... -
Instructors' perceptions about the use of positive reinforcement in english language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, öğretmenlerin dil sınıflarında pozitif pekiştireç kullanımı ile ilgili algılarını ve öğrencilerin öğretmen perspektifinden olumlu pekiştireç kullanımına nasıl tepki verdiklerini bulmayı amaçlamıştır. Buna ek ... -
Exploring the relationship between high school students' willingness to communicate and their self-efficacy perceptions in Turkish efl context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada lise öğrencilerinin İngilizce kullanarak iletişim kurma konusundaki istekliliklerinin, özyeterlik algılarının ve bu iki kavram arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmacı ayrıca katılımcıların ... -
Enhancing speaking skills of young adolescents through collaborative activities
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce eğitimi gören ortaöğretim öğrencilerinin işbirlikçi etkinliklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Geleneksel ve yapı temelli sınıfların dil uygulamalarına alternatif olan işbirlikçi ... -
An investigation of freshman students' attitudes towards English at a Turkish university
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu tez, Bozok Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin genel olarak İngilizce, Türkiye'deki mevcut İngilizce eğitim politikası ve İngilizce öğrenmenin amaçları açısından İngilizceye karşı tutumlarını incelemiştir. Ayrıca ... -
Integrating cultural knowledge into efl classrooms in secondary school context: Teachers' views
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin kültür öğretimi hakkındaki algılarını ve yabancı dil sınıflarında kültür öğretiminin rolünü açığa çıkarmaktır. Bu rolü açığa çıkarmak için bu tez çalışması nitel araştırma ... -
The relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety among efl preparatory school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada Çağ Üniversitesi, Hazırlık Okulunda eğitim gören 158 A1 düzeyindeki hazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygı düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca, duygusal zeka ve ... -
Teachers' awareness and actual practices of 21st century learning and innovation skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amaçları Türk İngilizce öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerileri –grup çalışması, yaratıcılık, iletişim kurma ve kritik düşünme becerileri- ile ilgili bilgilerini, motivasyonlarını, sınıf ... -
Investigating teacher perceptions of and student reactions to oral and written feedback in foreign language classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bir yabancı dil sınıfında, öğretmenin yazılı ve sözlü dönütlerinin, öğrencilerin İngilizce öğrenimi ve başarısı üzerinde kayda değer bir etkisi vardır. Hem öğrenciler hem de öğretmenler, sınıf şartları içerisinde, ilgilenilmesi ...