Teachers' awareness and actual practices of 21st century learning and innovation skills
Özet
Bu çalışmanın amaçları Türk İngilizce öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerileri –grup çalışması, yaratıcılık, iletişim kurma ve kritik düşünme becerileri- ile ilgili bilgilerini, motivasyonlarını, sınıf içi uygulamalarını ve kurumlarının bu açıdan öğretmenlerine olan desteğini incelemektir. Bu amaçla, Fırat Üniversitesi yabancı Diller Yüksekokulunda çalışmakta olan öğretmenlerin tamamı herhangi bir özel kriter olmadan katılımcı olarak seçilmiştir ve bu öğretmenlere 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerileri anketi uygulanmıştır. Ayrıca kurumda çalışan 5 öğretmen ile röportaj yapılmıştır. Öğretmenler gönüllük esas alınarak seçilmişlerdir, özel bir seçim kriteri uygulanmamıştır. Bu çalışma süresince veriler anket ve röportaj yolu ile toplanmıştır. Sayısal veriler SPSS programında, sözel veriler röportaj soruları referans alınarak analiz edilmiştir. Toplanan veriler çalışmanın sonuç kısmında analizler ve yorumlar ile beraber, gelecek çalışmalara fikir ve yol gösterici olması için verilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarına göre çalışmanın yapıldığı kurumda çalışan Türk İngilizce öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerileri bakımından gerekli teorik ve kavramsal bilgiden yoksun olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerilerini sınıf içi uygulamalar ile desteklemek bakımından motive oldukları ortaya çıkmıştır. This thesis aims to examine Turkish teachers of English language awareness, motivation, organization, and classroom practices in terms of 21st century learning and innovation skills which are communication, collaboration, critical thinking, and creativity skills. For this purpose, 26 Turkish teachers of English language in Fırat University School of Foreign Languages were chosen as the participants. With the aim of manage the research study, mixed method descriptive case study was employed. In order to collect data, a questionnaire (self-report instrument) and interviews were implemented. Convenience sampling was employed in the stage of participant selection. Moreover, the collected quantitative data was analysed on SPSS version 2.00 and qualitative data was analysed with reference to interview questions. At the result chapter, the analysis were defined and discussed in order to be a source and a different perspective for the further researches. The findings of the study presented that Turkish teachers of English Language in the context of the study were lack of theoretical and conceptual knowledge regarding 21st century learning and innovation skills, though they were motivated to promote them in the classrooms.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]