Teaching college level English vocabulary through drama
Özet
Dil öğretiminde İngilizce kelime öğretimi en zorlu alanlardan biridir çünkü bir dildeki kelime sayısı oldukça çoktur. Bir dilde bütün olası durumlarda iletişim kurabilmek için kişinin çok iyi kelime bilgisine sahip olması gerekir; fakat Türkiye şartlarında İngilizce kelime bilgisinde yeterli olmak oldukça uzun bir süre almaktadır çünkü İngilizce eğitim sistemimizde yabancı dil olarak öğrenilmektedir. Öğrencilerin sınıf dışında hedef dili kullanma şansları olmadığı için öğrenilen öğeler kolayca unutuluyor. Bu problemin üstesinden gelebilmek için bilgi kartı, anahtar kelime, oyunlar, resimler, çizimler gibi birçok yöntem eğitimciler tarafından dil sınıflarında uyarlandı ve kullanıldı fakat ne yazık ki eğitimciler dersin sonunda sadece kelimelerin Türkçe karşılıklarını verdi. Yani kelime öğeleri unutulmaya terkedildi. Bu problemleri akılda tutarak hazırlanan bu çalışmanın amacı üniversite seviyesi öğrencilerde drama yoluyla kelime öğretiminin etkilerini görmektir. Çalışma Adıyaman Üniversitesi Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümü öğrencileriyle gerçekleştirildi. Kelime öğrenme puanları ön-test ve son-test ölçekleriyle yapıldı. Öğrencilerin drama yoluyla kelime öğrenimindeki görüşleri için de tutum anketi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcıların drama aktiviteleriyle kelime öğrenmeye istekli oldukları görülmüş ve drama aktivitelerinden önce ve sonra yapılan test sonuçları arasında da anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kelime Öğretimi, Drama Temelli Kelime Öğretimi Teaching English vocabulary is one of the challenging areas in language teaching because the number of the vocabulary items in a language are numerous. To communicate in a language in all possible situations one needs a good knowledge of vocabulary; however, it takes quite a long time to be competent in English vocabulary in Turkey's context since English is learned as a foreign language in our education system. Learners do not have chance to practice the target language outside the classroom thus, they easily forget what is learned due to lack of practice. To overcome these problems various techniques such as flashcards, keywords, games, pictures, drawings etc. are adapted and applied by the instructors in language classrooms; however, unfortunately, the instructors just ended up giving the Turkish equivalent of the words at the end of the class. Namely the vocabulary items fall into disuse. With these problems in mind the aim of this study is to see the effects of using drama in vocabulary teaching on college level students. The study was carried out in Gölbaşı Vocational School of Adıyaman University with the students of tourism and hospitality management department. The data was collected through a pre-test and post-test for vocabulary learning scores and an attitude questionnaire was applied to the participants. At the end of the study it is found out that the participants were eager to learn vocabulary through drama activities and the analysis of the test scores showed that there is a significant difference between the test scores before and after applying the drama activities. Key Words: Teaching Vocabulary, Drama Based Vocabulary Teachin
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]