Enhancing speaking skills of young adolescents through collaborative activities
Özet
Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce eğitimi gören ortaöğretim öğrencilerinin işbirlikçi etkinliklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Geleneksel ve yapı temelli sınıfların dil uygulamalarına alternatif olan işbirlikçi aktivitelerin konuşma becerisini geliştirip geliştirmediğine ışık tutacaktır. Geleneksel sınıflarda öğrenciler, konuşma stratejileri bilgilerine yeterince sahip olmadıkları için iletişim kesintiye uğruyor ve öğrenciler her zaman ana dili konuşmaya eğilimi gösteriyor. Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için araştırmacı, sınıfta etkili bir şekilde İşbirlikçi Öğrenme etkinliklerini kullanarak 12 haftalık bir çalışma yürüttü. Araştırmayı yürütmeden önce, araştırmacı, öğrencilerin hangi stratejilerin eksik olduğunu anlamak için 29 maddeyi içeren bir anket uyguladı ve daha sonraki süreçte öğrencilerin kendilerini geliştirip geliştirmediklerini anlamak için bir konuşma rubriği kullanarak konuşma sınavı yaptı. Araştırmacı ayrıca her dersten sonra notlar aldı ve öğrencilere veri toplamak için "minute paper" yazmalarını istedi. Araştırmadan sonra öğrencilerde anlamlı bir farklılık olup olmadığını anlamak için aynı anket ve konuşma sınavı uygulanmıştır. Bu çalışma, öğretmenlerin ortak çalışma etkinliklerini kullanarak öğretim stillerini geleneksel öğretim yöntemlerinden, daha keyifli ve iletişim temelli öğretim ortamlarına kaydırmasını sağlayacaktır. İşbirliği, tüm çalışma ortamlarında ihtiyaç duyulan bir 21. yüzyıl becerisi olduğu için öğrencileri gerçek hayata hazırlarken de önemlidir. Araştırma bulguları, konuşma stratejilerini ve sınıfta kesintisiz iletişimi geliştirmeye yönelik işbirlikçi yolları ortaya çıkaracaktır. This study aims to investigate the effects of collaborative activities on secondary school learners studying English as a Foreign Language (EFL). This study will shed light on whether such activities enable students to improve their speaking skills since traditional and structure based classrooms prevent them from practicing the language. In traditional classrooms, interaction gets interrupted by insufficient knowledge of speaking strategies and learners always tend to speak the native language. In order to improve learners speaking skills, researcher conducted 12 weeks of study using collaborative activities effectively in the classroom. Before conducting the study, the researcher conducted a questionnaire including 29 items to understand which strategies learners are lacking, and did a speaking exam using a speaking rubric to figure out if the learners had developed themselves. The researcher also took notes after each lesson and asked learners to write minutes paper to collect data. After the study, the same questionnaire and speaking rubric was administered to understand whether learners made a significant difference. The study will enable teachers to shift their teaching style from a traditional one to a more enjoyable and communication based classrooms by using collaborative activities. It is also important as collaboration is a 21st century skill that is required in all work environments, therefore preparing the learners to real life situations. Research findings will reveal the collaborative ways to improve speaking strategies and uninterrupted communication in the classroom.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]