Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBedir, Hasan
dc.contributor.authorHüdür, Hasan
dc.date.accessioned2019-08-22T09:35:25Z
dc.date.available2019-08-22T09:35:25Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/911
dc.description.abstractBu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce eğitimi gören ortaöğretim öğrencilerinin işbirlikçi etkinliklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Geleneksel ve yapı temelli sınıfların dil uygulamalarına alternatif olan işbirlikçi aktivitelerin konuşma becerisini geliştirip geliştirmediğine ışık tutacaktır. Geleneksel sınıflarda öğrenciler, konuşma stratejileri bilgilerine yeterince sahip olmadıkları için iletişim kesintiye uğruyor ve öğrenciler her zaman ana dili konuşmaya eğilimi gösteriyor. Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için araştırmacı, sınıfta etkili bir şekilde İşbirlikçi Öğrenme etkinliklerini kullanarak 12 haftalık bir çalışma yürüttü. Araştırmayı yürütmeden önce, araştırmacı, öğrencilerin hangi stratejilerin eksik olduğunu anlamak için 29 maddeyi içeren bir anket uyguladı ve daha sonraki süreçte öğrencilerin kendilerini geliştirip geliştirmediklerini anlamak için bir konuşma rubriği kullanarak konuşma sınavı yaptı. Araştırmacı ayrıca her dersten sonra notlar aldı ve öğrencilere veri toplamak için "minute paper" yazmalarını istedi. Araştırmadan sonra öğrencilerde anlamlı bir farklılık olup olmadığını anlamak için aynı anket ve konuşma sınavı uygulanmıştır. Bu çalışma, öğretmenlerin ortak çalışma etkinliklerini kullanarak öğretim stillerini geleneksel öğretim yöntemlerinden, daha keyifli ve iletişim temelli öğretim ortamlarına kaydırmasını sağlayacaktır. İşbirliği, tüm çalışma ortamlarında ihtiyaç duyulan bir 21. yüzyıl becerisi olduğu için öğrencileri gerçek hayata hazırlarken de önemlidir. Araştırma bulguları, konuşma stratejilerini ve sınıfta kesintisiz iletişimi geliştirmeye yönelik işbirlikçi yolları ortaya çıkaracaktır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of collaborative activities on secondary school learners studying English as a Foreign Language (EFL). This study will shed light on whether such activities enable students to improve their speaking skills since traditional and structure based classrooms prevent them from practicing the language. In traditional classrooms, interaction gets interrupted by insufficient knowledge of speaking strategies and learners always tend to speak the native language. In order to improve learners speaking skills, researcher conducted 12 weeks of study using collaborative activities effectively in the classroom. Before conducting the study, the researcher conducted a questionnaire including 29 items to understand which strategies learners are lacking, and did a speaking exam using a speaking rubric to figure out if the learners had developed themselves. The researcher also took notes after each lesson and asked learners to write minutes paper to collect data. After the study, the same questionnaire and speaking rubric was administered to understand whether learners made a significant difference. The study will enable teachers to shift their teaching style from a traditional one to a more enjoyable and communication based classrooms by using collaborative activities. It is also important as collaboration is a 21st century skill that is required in all work environments, therefore preparing the learners to real life situations. Research findings will reveal the collaborative ways to improve speaking strategies and uninterrupted communication in the classroom.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCollaborative activitiesen_US
dc.subjectPair worken_US
dc.subjectgroup worken_US
dc.subjectpresentationen_US
dc.subjectspeaking strategiesen_US
dc.subjectİşbirlikçi aktiviteleren_US
dc.subjectikili çalışmaen_US
dc.subjectgrup çalışmalarıen_US
dc.subjectkonuşma stratejilerien_US
dc.subjectsunumen_US
dc.titleEnhancing speaking skills of young adolescents through collaborative activitiesen_US
dc.title.alternativeGenç erişkinlerin konuşma becerilerinin işbirlikçi aktiviteler ile geliştirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster