A case study on the effect of video on the motivation of high school students in english language classes
Özet
Bu çalışma eğitimsel kısa altyazılı videoların ve video öncesi, esnasındaki ve sonrasındaki çalışmalarla birlikte bir Anadolu lisesinin birinci sınıfındaki öğrencilerin dil öğrenme sürecine motivasyon anlamında bir etkisinin olup olamadığını ortaya çıkarmayı hedefliyordu. Çalışmanın ikinci bir amacı da öğrencileri etkileyen motivasyon unsurlarını tespit etmek ve dil öğrenme eğilimlerini AMTB isimli anketin bir versiyonunu kullanarak bulmaktı. Çalışmanın sonunda aşağıdaki sonuçlara ulaşıldı: 1. Öğrenciler çalışmanın sonunda video yoluyla motivasyon ve dile eğilim konularında az bir miktar değişim gösterdiler; ki bu değişiminde istatistiksel olarak dikkate değer olmadığı söylenebilir. 2. Yaş sonuçlar üzerinde etkili olabildiğinden, öğrenci motivasyon ve eğilimlerinin değişiklik gösterebileceği ve bunun genelleştirilemeyeceği unutulmamalıdır. 3. Araştırma sonuçları öğrencilerin bir sınavdan aldığı sonuçtan ziyade, İkinci bir dil olarak İngilizcenin motivasyonlarına ve eğilimlerine etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmaya odaklanmıştır. Öğrencilerin bir sınavdan aldığı sonuçların ilgili konular üzerindeki etkisi başka çalışmalarla ortaya çıkarılabilir. Sonuç olarak, bu tez benim araştırma ve motivasyon ve eğilim gibi konuları daha detaylı olarak kavrama ciddi katkısı olmuştur. This master's dissertation tried to find out if educational, short and subtitled videos, with different activities before, while and afterwards, have a motivational effect on first year students' language learning process in a Turkish high school. The study also had the purpose of finding out the motivational factors affecting students and getting the opportunity to learn more about their attitudes through an adopted version of the AMTB questionnaire. The results obtained from the study indicate that: 1. The students showed only a little positive motivation and attitude difference toward learning English as a second language in general with the help of videos, which is not statistically significant. 2. It would be true to admit that the motivations and attitudes of students may differ and cannot be generalized because the age may affect the results. 3. The study does not deal with the scores of the students taken from a test but their motivation and attitudes toward learning a second language, English. A further study can be implemented to find if and how much scores of the students taken from a test affect their motivation and attitudes toward learning English a second language. Finally, this thesis contributed to my research understanding as well as to my perceptions on motivation and attitudes.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]