Teachers' perceptions of reliablity and validity in teacher made examinations
Özet
Bu çalışma, öğretmenlerin öğretmenler tarafından hazırlanan sınavların geçerliliği ve güvenirliliği ile ilgili algılarını incelemiştir. Bu çalışma ayrıca öğretmenlerin sınav hazırlarken güvenilirliği ve geçerliliği sağlamak için nelere dikkate aldıklarını ve neler yaptıklarını da ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada bir kontrol listesi ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. İlk olarak, öğretmenlerden kontrol listesindeki soruları cevaplamaları istendi. Bu sorular, terimler kullanılmadan öğretmenlerin güvenilirlik ve geçerlilik ile ilgili algılarını ve güvenilirlik ve geçerliliği sağlamak için hangi yöntemleri kullandıklarını tanımlayan sorulardı. Daha sonra, bu soruları cevaplayan öğretmenlerle güvenilirlik ve geçerlilik terimlerinden bahsedilerek yarı yapılandırılmış sorular soruldu. Veri analizi, öğretmenlerin güvenilirlik ve geçerlilikle ilgili bilgilerinin birbirine yayık olduğunu ortaya koydu. Sadece birkaç öğretmen güvenilirlik ve geçerliliği akademik literatürdeki terimsel anlamlarıyla ifade etmiştir. Öğretmenlerin kontrol listesindeki sorulara ve görüşme sorularına verdikleri cevaplar arasındaki fark da dikkat çekicidir. Öğretmenlere doğrudan güvenilirlik ve geçerlilik bağlantılı terimler görüşmede sorulduğunda, çoğunu bu terimleri tamamen tanımlayamamıştır. Fakat kontrol listesindeki güvenilirlik ve geçerliliği sağlamak için hangi yöntemleri uyguladıkları sorulduğunda, farkında olmadan güvenilirlik ve geçerliliğin bazı ilkelerini uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmenlerin hazırladıkları sınavlar, Güvenilirlik, Geçerlilik. This study aims to reveal teachers' perceptions of reliability and validity in teacher made examinations. It also aims to find out what teachers do and take into consideration to promote reliability and validity in tests while preparing these tests. The instruments used in this study were a checklist and a semi-structured interview. First, teachers were asked to answer the checklist questions to define teachers' perceptions of reliability and validity and the ways they used to promote reliability and validity without naming the terms "reliability" and "validity. Thereafter, the same teachers were interviewed to find out teachers' perceptions of reliability and validity by mentioning the exact terms "reliability" and "validity". Analysis of data revealed that teachers' knowledge of reliability and validity are nearly similar. In consideration of academic literature of reliability and validity, the terms "reliability" and "validity" are just defined by few teachers properly. The results showed that there is a difference between teachers' answers to checklist questions and interview questions. When teachers were directly asked to define terms related to reliability and validity in interviews, most of them could not exactly define the terms. However, when they were asked about their practices to promote reliability and validity in tests in the checklist, it was founded that they applied some principles of reliability and validity unknowingly. Key Words: Teacher made examinations, Reliability, Validity.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]