The effect of peer feedback on students' overall writing performance and their attitudes toward peer feedback
Özet
Bu çalışma akran geridönütünün öğrencilerin genel yazma performansına olumlu bir etkide bulunup bulunmayacağını ve onların akran geridönütüne karşı tutumlarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu D kurunda öğrenim gören 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Hem deney hem de control grubunda 16 öğrenci bulunmaktaydı. Çalışma 7 hafta sürdü. Bilgi toplamak için bir ön test, bir son test ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanıldı. Ön test ve son test sonuçları SPSS programında karşılaştırıldı ve anket de içerik analizi yöntemiyle incelendi. Çalışmanın sonuçlarına gore deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıktı. Anket sonuçları da öğrencilerin akran geridönütüne karşı olumlu bir tutum sergilediklerini gösterdi. This study aims to investigate if peer feedback has a positive effect on students overall writing performance and their attitudes toward peer feedback. This study was carried out with 32 students studying in level D at the School of Foreign Languages of Zirve University. There were 16 students in both the experiment and control groups. It lasted for 7 weeks. A pre-test, a post-test, and a questionnaire consisting of open-ended questions were used to collect data. The pre-test and post-test results were compared using SPSS, and questionnaire was analyzed using content analysis method. According to the results of the study, there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test results of the experiment group. The results of the questionnaire also showed that students had a positive attitude toward peer feedback.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Turkish EFL teachers' perceptions towards feedback on writing
Akçay, Rabia (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Geri bildirim vermenin öğrencinin yazma becerisini geliştirmede ve öğrenmesi üzerinde büyük etkileri vardır. Rea-Dickens (2006), geri bildirimin öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlamada ve onları bir sonraki aşamaya ... -
Students' attitudes to teacher's oral feedback in efl classroom
Yıldırım, Cihan (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı liselerin hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin dönüt almayla ilgili fikir ve tutumlarını araştırmaktır. Çalışma özellikle öğrencilerin sözlü dönüte ilişkin tutumlarını ve İngilizce öğretmenlerin ... -
Investigating teacher perceptions of and student reactions to oral and written feedback in foreign language classroom
Demirçubuk, Kemal (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bir yabancı dil sınıfında, öğretmenin yazılı ve sözlü dönütlerinin, öğrencilerin İngilizce öğrenimi ve başarısı üzerinde kayda değer bir etkisi vardır. Hem öğrenciler hem de öğretmenler, sınıf şartları içerisinde, ilgilenilmesi ...