Instructors' perceptions about the use of positive reinforcement in english language classes
Özet
Bu çalışma, öğretmenlerin dil sınıflarında pozitif pekiştireç kullanımı ile ilgili algılarını ve öğrencilerin öğretmen perspektifinden olumlu pekiştireç kullanımına nasıl tepki verdiklerini bulmayı amaçlamıştır. Buna ek olarak, pozitif pekiştirecin motivasyon, geribildirim ve kaygıların üzerindeki etkisi incelenmiştir. Son olarak, öğretmenlerin olumlu pekiştireç kullanmaları yüz yüze görüşülerek ayrıntılı olarak incelenmiştir ve görüşmelerden sonra grup tartışması yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İngilizce hazırlık programındaki on dört okutmanı kapsadı. Veriler, yapılandırılmamış görüşme soruları ve grup görüşmesi ile toplandı ve tüm katılımcılarla, dil sınıflarında pozitif pekiştireç kullanımı hakkında derinlemesine bilgi edinmek için görüşüldü. Niteliksel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Nitel veri sonuçları Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'ndeki okutmanların motivasyon, değer ve iyileştirmeyi takviye etmek gibi farklı amaçlarla derslerde olabildiğince olumlu pekiştireç kullandıklarını ortaya çıkarmıştır. Pekiştireçlerin öğrenenleri motive ettikleri ve güvenli bir öğrenme ortamı yarattığı için İngilizce öğrenimi üzerinde belirgin bir etkiye sahip olduğu tespit edildi. Bu çalışma aynı zamanda, NOHU'daki öğrencilerin çoğunun, öğretmenlerin görüşlerinden olumlu bir destek sağlamanın son derece motive edici ve olumlu bir şekilde yanıt verdiğini ortaya koymuştur. This study aimed to find out the instructors' perceptions about the use of positive reinforcement in language classes and how learners respond the use of positive reinforcement from the perspective of instructors. In addition to this, the effects of positive reinforcement on motivation, corrective feedback and anxiety were examined. Finally, instructors' use of positive reinforcement was studied in detail via face to face interviews and a group discussion was made after the interview. Participants of the study included fourteen instructors at Niğde Ömer Halisdemir University English preparatory program. The data were collected via unstructured interview questions and with a group discussion. All of the participants were interviewed to get in-depth data on the use of positive reinforcement in language classes. The qualitative data were analyzed through the descriptive analysis. The results of the qualitative data revealed instructors at Niğde Ömer Halisdemir University use positive reinforcement in their classes as much as possible by having different aims such as motivation, value and reinforcing the improvement. It was found out that reinforcers had a significant effect on English learning as they made learners motivated and created a safe learning environment. this study also revealed that most of the learners at NOHU responded the use of positive reinforcement with a highly motivated and positive way from the perspectives of the instructors.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]