A study on efl teachers' conceptions and practices with efl learners' listening comprehension problems
Özet
Devlet üniversitesinde çalışan bir İngilizce öğretmeni olarak Türkiye'deki devlet üniversitelerinde çalışan İngilizce öğretmenlerinin üniversite hazırlık öğrencilerinin dinlediğini anlamayla ilgili sorunlarını nasıl algıladıkları ilgimi çeken bir konu olmuştur. Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin İngilizce'yi bir yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin karşılaştıkları dinleme-anlama sorunlarını nasıl algıladıklarını ve bu problemlere yönelik sınıf içi uygulama veya çözüm yollarını araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmadaki katılımcılar Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleridir. Bu amaçla, yürütülen bu çalışmaya 56 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Bu bağlamda, nicel veri analizi için katılımcılara 30 maddelik dinleme anlama sorunlarıyla ilgili bir anket verilmiştir. Ayrıca, nicel veri analizinin sonuçları dikkate alınarak, 10 katılımcı öğretmen ile bu sorunlarla etkin bir şekilde başa çıkabilmeleri için öğrencilerine nasıl yardım ettiklerini öğrenmek amacıyla mülakat yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesiyle öğretmenlerin, dinleme becerisinin öğrencileri için çok önemli olduğunu düşündükleri, öğrencilerin karşılaştıkları farklı türden sorunların farkında oldukları ve bu sorunlarla olabildiğince etkin bir şekilde başa çıkabilmeri için öğrencilerine farklı çözüm yolları ve sınıf içi uygulamaları sundukları ortaya çıkmıştır. As an EFL teacher working at a state university, I have been interested in finding out how EFL teachers at state universities perceive prep school EFL students' listening comprehension problems. In this sense, this research was done to investigate how EFL teachers perceive students' problems related to listening comprehension and what in-class practices and solutions they provide in order to deal with these problems. The participants of this study were EFL teachers working at Gaziantep University Higher School of Foreign Languages. For this purpose, the study was conducted with 56 EFL teachers. This study was carried out by employing qualitative and quantitative research designs. In this regard, the participants were given a perception questionnaire consisting of 30 items related to students' listening comprehension problems. In addition, considering the results of the quantitative data, interviews were conducted with 10 teachers participating in the questionnaire in order to find out what in-class practices and solutions they had in order to help their students to cope with these problems efficiently. With the evaluation of the data gathered, it was revealed that EFL teachers believed that listening was very significant for students as a skill, they were aware of different listening comprehension problems that students face, and so they provided their students with effective solutions and classroom practices in order to deal with these problems as efficiently as possible.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]