Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 377, listelenen: 221-240
-
Teachers' and students' perceptions related to the motivating effect of teaching-learning situations in EFL class
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz koşullarında yabancı dil bilmek bir gereklilik halini almıştır. Dış dünya ile iletişime geçmek, birçok alanda bilgi ve fikir sahibi olabilmek için yabancı dil bilmenin önemi her geçen gün iyice artmaktadır. Dünyanın ... -
The effect of listening to spoken reading exercises on pronunciation in English as a foreign language classes for state secondary school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, ilk olarak İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde telaffuz, dinleme ve sesli okuma hakkında kısa bilgi vermektedir. Aynı zamanda, bu terimler arasındaki ilişki ve İngilizce kelimelerin telaffuzunda yaşanan ... -
Üniversite öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portyolyaya karşı tutumlarını inceleyen bir durum çalışması / A case study: efl learners' and writing teachers' attitudes towards the performance based portfolio in a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma yabancı dil öğrencilerinin ve yazma dersi öğretmenlerinin performansa dayalı portfolyaya karşı tutumlarını araştırma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem niteliksel hem niceliksel veriler kullanılmıştır. ... -
The effects of drama on students' self-confidence and motivation in language learning process
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Modern eğitim sisteminde, İngilizce öğretiminin en etkili yolları araştırılmaktadır. Motivasyon, özgüven ve dil sınıflarında kullanılan yöntemler birbiriyle yakından ilgilidir. Drama, dil öğrenimini daha etkili bir hale ... -
The influence of peer feedback on students' writing performance and their attitudes towards writing
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma akran dönütün öğrencilerin yazı becelerine ve yazı dersine olan tutumlarına olan etkisini incelemiştir. Çalışma 2013-2014 yılları arasında Toros Üniversitesi hazırlık okulu tarafından verilen hazırlık programına ... -
EFL teachers' perceptions of teaching vocabulary learning strategies
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Türkiye'de devlet okullarında İngilizce'nin 11 yıl boyunca zorunlu ders olarak öğretilmesine rağmen, öğrenciler iletişimsel olarak ya da akademik amaçlar anlamında hedeflerine ulaşamamaktadırlar. Bu durumun birçok sebebi ... -
The effect of erasmus exchange program on attitudes towards learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Küreselleşmenin bir sonucu olarak günümüzde toplumlar birbirine yakınlaşmış ve ticaret, göç, bilgi ve fikir paylaşımı aracılığıyla ülkeler ve kültürler arasında bir bağ kurulmuştur. Erasmus Değişim Programı da bilgi ve ... -
Perceptions of language teachers about their teaching competences
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Öğretmenler eğitimdeki temel unsurlardan biridir ve onların öğretme yeterlilikleri, öğrencilerin başarısını doğrudan etkiler. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretmenlerinin istenilen öğretmen yeterlilikleri hakkındaki ... -
Blending with purpose: Teachinh writing courses with online and traditional classroom instruction
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı ,harmanlanmış öğretimin, geneksel yüz yüze öğretime kıyasla yazma sınavının sonuçlarında bir fark yaratıp yaratmadığını bulmak ve öğrencilerin teknolojinin yazma derslerinde kullanılmasıyla ilgili ... -
The attitudes of english language teachers towards first and foreign language use in English classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İngilizce derslerinde, öğretmenlerin ana dil ve yabancı dil kullanımına yönelik tutumları uzun süredir tartışma konusu olmuştur ve bu alanda farklı sonuçlar ortaya koyan birçok çalışma yürütülmüştür. Ayrıca bu çalışma ... -
Assessing YDS test takers' metacognitive awareness levels of reading strategies and their attitudes towards reading
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Ülkemizde eğer birileri, akademisyen veya devlet çalışanı olmak isterse, ya da dil tazminatı veya mesleğinde uzmanlık almak amacındaysa, resmi olarak kabul edilen ve çoğunluk tarafından tercih edilen Yabancı Dil Sınavını ... -
Teaching english to high school students through multimedia
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Daha fazla teknolojik alet bizim hayatımıza dahil oldukça, artan sayıda insan teknolojiye bağımlı halde yaşamaya başlamaktadır. Bundan dolayı teknoloji hayatımızın her birimini ve özellikle eğitimi etkilemektedir. Bugünün ... -
An action research study on designing multimedia focused reading classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Teknoloji gelişen dünyada hayatın her alanında kaçınılmaz bir şekilde yer almaktadır. Bunun etkileri eğitim hayatında da açıkça görülebilmektedir. Dil öğrenimi alanında da teknolojiden yararlanmak için, sınıf ortamlarına ... -
The role of self-assessment practices in the improvement of freshman students' writing performance and awareness
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce yazma performanslarının ve farkındalıklarının gelişmesindeki rolü incelenmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda nitel bir vaka çalışması yürütülmüştür. ... -
The relationship between English language teachers' critical thinking dispositions levels and their levels of utilizing critical thinking strategies
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında görevli İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik strateji kullanma düzeyleri arasındaki ... -
Developing efl instructors' reflective teaching through collaborative action research and peer observation
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma özellikle ortak eylem araştırması ve akran gözlemi programlarına katılmanın İngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretim uygulamalarına katkısı ile ilgilidir. Bir çok profesyonel gelişim programı eğitimcilerin ... -
English language instructors' views and practices of intercultural competence activities at university contexts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)21. yy ile birlikte tüm dünyada hakim olan küreselleşmenin bir yansıması olarak günümüzde gerek ticaret gerek eğitim gibi bir çok alanda uluslararasılaşma terimi daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Ticaret, eğitim ya da ... -
The contributions of using key-pal as A communication tool for english as A foreign language secondary school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma bir klavye arkadaşına sahip olmanın bir Türk ortaokulunda 7. Sınıf öğrenciler için İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme sürecindeki katkılarının ne olduğunu bulmak için yapılmıştır. On ortaokul öğrencisinin ... -
Teaching grammar structures through songs
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Dil öğretiminde şarkıların kullanımı geniş ölçüde araştırılmış ve araştırmacılar şarkıların dil öğretimi üzerinde olumlu etkisi olduğunu ortaya koymuşlardır. Şarkıların dil bilgisi yapılarını öğretme üzerindeki etkilerini ... -
Intercultural competence and foreign language teachers: a case study of three teachers in a Turkish high school
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişim becerisini öğretmeye yönelik olumlu tutum sergileyen İngiliz dili öğretmenlerini incelemek. Araştırma, toplu vaka çalışması olarak dizayn edilmiş olup, araştırmanın katılımcıları ...