Teaching english to high school students through multimedia
Özet
Daha fazla teknolojik alet bizim hayatımıza dahil oldukça, artan sayıda insan teknolojiye bağımlı halde yaşamaya başlamaktadır. Bundan dolayı teknoloji hayatımızın her birimini ve özellikle eğitimi etkilemektedir. Bugünün dünyasında, eğitim teknolojisiz düşünülemez. Thuraira, Mandom & Marimthu (2002)' ye göre, teknolojideki ilerlemeler öğretmenlere bilgiyi multimedya gibi ilginç yollarla aktarmaya yardımcı oluyor. Mültimedyanın eğitimdeki rolü bu hızlı büyüyen bir dünyada çok kritiktir. Bu çalışmada, araştırmacı multimedyanın İngilizce öğrenirken lise öğrencilerini nasıl etkilediğini araştırdı. Multimedyanın eğitim üzerindeki etkisini vurgulamak için, araştırmacı bu çalışmayı yürüttü. Bu çalışma bir sınıfı inceler ve gözlem, anket, röportaj ve eğitim sonrası test içerir. 30 öğrenci bu çalışmada yer alır. Öğrenciler devlet lisesinde 9 sınıf öğrencisidir. Çalışma 4 hafta sürdü. Her hafta 5 ders olarak, toplam 20 ders oldu. Her ders multimedya materyalleri içerir ki bu materyaller; şarkılar, çevrim içi oyunlar, power point ve videolar. Öğrenciler multimedya materyallerinin yardımıyla, geniş zaman ve sıklık zarflarını öğrendiler. Eğitim sonrası test, öğrenciler multimedya materyalleri kullanarak kendi günlük hayat faaliyetlerini sundular. As more and more technological devices are introduced in to our lives, more and more people start living dependently on technology. Therefore, technology affects every parts of life, especially education. In today's world, education cannot be thought separately from technology. According to Thuraira, Mandom & Marimthu (2002), advance of technology enables teacher to convey information in interesting ways such as multimedia. Multimedia's role in education is crucial in such a rapidly growing world. To emphasize the influence of multimedia on education, the researcher carried out a study. In this study, the researcher explored effects of multimedia on teaching English to high school students. This study is one case study and it includes observation, questionnaire, follow-up interviews, after- trainee interviews and post-tests. 30 students took place in this study. They are 9th grade students in a state high school. It took 4 weeks to implement the study. There were 5 lessons each week comprising 20 lessons. Every lesson included multimedia materials such as songs, online games, power points and videos. The students learnt Simple present tense, frequency adverbs and daily routine with the help of multimedia materials such as videos, songs, series, power points, dialogues, cartoons and movies. As a post test, students represented a presentation about their daily routine using multimedia materials by using simple present tense.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]