Integrating cultural knowledge into efl classrooms in secondary school context: Teachers' views
Özet
Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin kültür öğretimi hakkındaki algılarını ve yabancı dil sınıflarında kültür öğretiminin rolünü açığa çıkarmaktır. Bu rolü açığa çıkarmak için bu tez çalışması nitel araştırma olarak planlanmıştır. Bu yöntem katılımcı öğretmenlerin algılarını açığa çıkaracak röportajlar yapmaya olanak sağladığı için amacıma ulaşmaya yardım etmiştir. Ayrıca bu yöntem öğretmenlere kültür içerikli İngilizce dersleri süresince, sınıf içi ders etkinliklerine katılmaya isteklilik bağlamında öğrencilerin tepkilerini gözlemlemeye de fırsat vermiştir. Bu çalışmadaki araştırmanın katılımcıları 15 ortaokul İngilizce öğretmenidir. Bu öğretmenler 4 hafta boyunca 5, 6, 7 ve 8. sınıf seviyelerinde 27 sınıf içinde 656 öğrenciyle kültür içerikli ders planlarını uyguladılar. Uygulamalar boyunca sınıf içi gözlem yaptılar ve derslerin bitiminde gözlem notları tuttular ve sınıf gözlem kontrol listelerini doldurdular. Bu çalışmanın veri toplama araçları; öğretmen röportajları, 4 haftalık kültür içerikli İngilizce dersi planları, katılımcı öğretmenler için hazırlanan öğretmen gözlem kontrol listeleridir. Bu tez çalışması kültürel içeriği yabancı dil sınıflarına katmanın sonuçlarını dil ve kültür ilişkisini tanımlayarak ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu çalışma kültürel içeriğin öğrencilerin ders içi etkinliklere katılmaya istekliliklerini arttırdığını ve yapılan uygulamaların ortaokul İngilizce öğretmenlerinin kültürü dil sınıflarına katmakla ilgili görüşlerini değiştirdiği ortaya çıkarmıştır. The aim of this study is to display the perceptions of English teachers about culture teaching and the role of culture teaching in foreign language classrooms. To reveal this role, this thesis study was designed as a qualitative research. This research method helped to reach my aim since it supported to make interviews to reveal the perceptions of participant teachers. It also gave an opportunity to the teachers to make observations about their students' reactions in the context of willingness to participate in the classroom activities during the culture integrated English lessons. The participants of this study were 15 secondary school English teachers. They implemented culture integrated lesson plans during four weeks in 5th, 6th, 7th and 8th grades in 27 classrooms with 656 students. They made observations during the implementations and took observation notes and filled the observation checklist at the end of the lessons. The main instruments of the study were teacher interviews, four weeks culture integrated lesson plans and teachers' observation checklists. This thesis study aimed to find out the role of integrating culture to the second language classrooms by defining the relationship of culture with language. This study revealed that using cultural content in English lessons enhanced students' willingness to participate in classroom activities and changed secondary school English teachers' perceptions related to the integrating culture to the language classrooms.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]