Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHumıston, Kim Raymond
dc.contributor.authorAlcan, Melis
dc.date.accessioned2019-08-22T08:15:46Z
dc.date.available2019-08-22T08:15:46Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/907
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin kültür öğretimi hakkındaki algılarını ve yabancı dil sınıflarında kültür öğretiminin rolünü açığa çıkarmaktır. Bu rolü açığa çıkarmak için bu tez çalışması nitel araştırma olarak planlanmıştır. Bu yöntem katılımcı öğretmenlerin algılarını açığa çıkaracak röportajlar yapmaya olanak sağladığı için amacıma ulaşmaya yardım etmiştir. Ayrıca bu yöntem öğretmenlere kültür içerikli İngilizce dersleri süresince, sınıf içi ders etkinliklerine katılmaya isteklilik bağlamında öğrencilerin tepkilerini gözlemlemeye de fırsat vermiştir. Bu çalışmadaki araştırmanın katılımcıları 15 ortaokul İngilizce öğretmenidir. Bu öğretmenler 4 hafta boyunca 5, 6, 7 ve 8. sınıf seviyelerinde 27 sınıf içinde 656 öğrenciyle kültür içerikli ders planlarını uyguladılar. Uygulamalar boyunca sınıf içi gözlem yaptılar ve derslerin bitiminde gözlem notları tuttular ve sınıf gözlem kontrol listelerini doldurdular. Bu çalışmanın veri toplama araçları; öğretmen röportajları, 4 haftalık kültür içerikli İngilizce dersi planları, katılımcı öğretmenler için hazırlanan öğretmen gözlem kontrol listeleridir. Bu tez çalışması kültürel içeriği yabancı dil sınıflarına katmanın sonuçlarını dil ve kültür ilişkisini tanımlayarak ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu çalışma kültürel içeriğin öğrencilerin ders içi etkinliklere katılmaya istekliliklerini arttırdığını ve yapılan uygulamaların ortaokul İngilizce öğretmenlerinin kültürü dil sınıflarına katmakla ilgili görüşlerini değiştirdiği ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to display the perceptions of English teachers about culture teaching and the role of culture teaching in foreign language classrooms. To reveal this role, this thesis study was designed as a qualitative research. This research method helped to reach my aim since it supported to make interviews to reveal the perceptions of participant teachers. It also gave an opportunity to the teachers to make observations about their students' reactions in the context of willingness to participate in the classroom activities during the culture integrated English lessons. The participants of this study were 15 secondary school English teachers. They implemented culture integrated lesson plans during four weeks in 5th, 6th, 7th and 8th grades in 27 classrooms with 656 students. They made observations during the implementations and took observation notes and filled the observation checklist at the end of the lessons. The main instruments of the study were teacher interviews, four weeks culture integrated lesson plans and teachers' observation checklists. This thesis study aimed to find out the role of integrating culture to the second language classrooms by defining the relationship of culture with language. This study revealed that using cultural content in English lessons enhanced students' willingness to participate in classroom activities and changed secondary school English teachers' perceptions related to the integrating culture to the language classrooms.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCulture teachingen_US
dc.subjectForeign Language Teachingen_US
dc.subjectThe Relationship of Culture and Languageen_US
dc.subjectCultural Awarenessen_US
dc.subjectKültür Öğretimien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimien_US
dc.subjectDil ve Kültür İlişkisien_US
dc.subjectKültürel Farkındalıken_US
dc.titleIntegrating cultural knowledge into efl classrooms in secondary school context: Teachers' viewsen_US
dc.title.alternativeOrtaokullar bağlamında kültürel içeriğin ikinci dil sınıflarına katılması: Öğretmen görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster