Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 321-340
-
A case study examining the impact of scaffolding on the summary writing of 6th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu alan araştırmasında, yabancı dilde altıncı sınıflara yönelik yazma becerilerinin öğretilmesinde scaffolding stratejileri kullanılması konusu ele alınmıştır. Bu çalışmada yazma becerinin geliştirilmesinde Vygotsky'nin ... -
Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, ... -
The relationship among motivation, metacognition and academic achievement of university preparatory school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu tez, hazırlık okulu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri, üst biliş düzeyleri ve İngilizce öğrenmedeki akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon seviyeleri, üst bilişleri ve ... -
The dynamic development of student immunity in language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bir çok yabancı dil öğrencisi öğrenme motivasyon ve isteklerini etkileyebilecek sayısız negatif etkene rağmen dil öğrenmeye devam edebilmek için uğraşmaktadırlar. Bu öğrencilerin bir kısmı, bu engelleri kendi öz motivasyonları ... -
Second language word associations of Turkish adult learners of english
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma yetişkin Türk öğrencilerinin kelime çağrışımlarını sözcük bağlantıları ve sözcük türleri açısından araştırmaktadır. Diğer bir deyişle, bu araştırma ikinci dil öğrenenlerin kelime çağrışımlarının yapılarını ve ... -
EFL learners' conceptions of learner autonomy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği sınıflarda öğrenen özerkliğinin sağlanması eğitimin temel hedeflerinden biri haline gelmiştir. Ülkemiz eğitim sisteminin öğrencilerin özerk öğrenen davranışları geliştirmesine ... -
The relationship between students' success and their level of foreign language anxiety and the primary sources of foreign language speaking anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amaçlarından biri, öğrencilerin İngilizce başarı seviyeleri ile yabancı dil kaygı seviyeleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Başka bir deyişle, yabancı dil kaygı seviyelerinin, sınıftaki ... -
The effect of a selected graphic novel on reading comprehension
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)21. yüzyilda okuryazarlık gitgide gelişmektedir. Okuryazarlığı etkili bir şekilde öğretmek için, eğitimcilerin öğrencilerle ilişkili dilbilimsel, kültürel ve metinsel uygulamaları anlamış ve kavramış olması gerekir. Çizgi ... -
Tailoring blended instruction to underachieving language learners in order to enhance their productive language skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Dil eğitiminde harmanlanmış öğretimle ilgili son zamanlarda yapılmış bazı çalışmalar, sınıf içi yüzyüze eğitimle uzaktan eğitimin harmanlanması, yeni bir dil öğreniminde ilerleme sağlamayı ve öğrencinin doyumunu artırabileceğini ... -
Attitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı genç Türk ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını, motivasyonlarını, bu tutum ve motivasyonlara yol açan faktörleri araştırmaktır. Yabancı dil ve özellikle de İngilizce öğrenmenin her ... -
Implementation of writing portfolios at a preparatory school in a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda yazma portföyünün kullanılmasını araştırmayı amaçlamıştır. 8 hafta süren bu çalışmaya Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nun 17 öğrencisi katılmıştır. Veriler araştırmacının ... -
Students attitudes towards collaborative tools in a virtual learning environment
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı üniversitedeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin Moodle programındaki işbirlikçi araçlara karşı tutumlarını incelemektir.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere ve işbirlikçi aktivitelere karşı ... -
English instructors' attitudes toward mobile assisted language learning: A descriptive study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu'nda çalışan İngilizce okutmanlarının mobil destekli dil eğitimine karşı tutumlarının ölçülmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı da öğrencilerin, mobil ... -
Foreign language learning anxiety in preparatory school students contributing factors
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizce öğrenmenin hayati bir öneme sahip olduğu günümüzde, lise ve üniversite öğrencileri İngilizce öğrenmek ya da İngilizcelerini geliştirmek adına bir çok çalışma içine girmişlerdir. Ancak bu öğrenme sürecinde onları ... -
An evaluation of English coursebooks used in Turkish high schools for learner autonomy: A descriptive study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Materyal değerlendirme alanında yapılan araştırmalar, gelecekte karşılaşacağımız materyalleri şekillendirmektedir. Her bir yeni çalışma ile öğrenim ve öğretim materyallerini öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlemek ... -
An action research on e-mentoring: A supplemental tool for professional development of EFL teachers working at MNE schools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan sekiz İngilizce öğretmeninin üzerinde yapılan bir online e-mentorluk eylem araştırma projesinde elde edilen bulguları rapor etmektedir. Çalışma e-mentorluk ... -
A descriptive study on self-concept and its relation to language learning strategy use
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma 2014-2015 akademik yılında Osmaniye'de liselerde eğitim gören 95 lise öğrencisinin benlik kavramı algıları ve dil öğrenme stratejileri kullanımını araştırdı. Öğrencilerin benlik kavramı algıları ve öğrenme ... -
Disruptive student behaviors in university preparatory classes observed by teachers of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıflarındaki İngilizce öğretmenleri tarafından gözlenen istenmeyen öğrenci davranışlarını belirlemektir. Öğretmenlerin, ?istenmeyen? olarak tanımlanan öğrenci davranışlarını ... -
EFL teachers' and students' perceptions towards the use of writing portfolios in language learning process
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada Turgut Özal Üniversitesi’nde (TOU) Türkçe eğitim veren bölümlerin, yabacı dil olarak İngilizce yazma becerilerinin öğretildiği yazma sınıflarında “yazma dosyalama tekniği” kullanımına yönelik öğretmen ve ... -
The English proficiency exam in EFL context: A validation study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizce yeterlliik sınavının amacı öğrencilerin lisans programındaki öğretimi ve akademik çalışmaları başarıyla takip edecek düzeyde dil ve akademik becerilere sahip olup olmadıklarını ölçmektir. Bu çalışmada Çağ ...