The dynamic development of student immunity in language learning
Özet
Bir çok yabancı dil öğrencisi öğrenme motivasyon ve isteklerini etkileyebilecek sayısız negatif etkene rağmen dil öğrenmeye devam edebilmek için uğraşmaktadırlar. Bu öğrencilerin bir kısmı, bu engelleri kendi öz motivasyonları ve kendi kendini organize eden stratejiler aracılığıyla geçebilme yeteneğine sahipken, diğerleri bu tür problemlerle başa çıkma konusunda kendi öz ve kimliklerinden habersiz olduklarından kendilerini yetersiz bulmaktadırlar. Bu bağlamda, bu çalışma aynı bağışıklık sisteminin öğrenciler açısından da öğrenme sürecinde var olup olmadığı, varsa nasıl işlediği ve hangi faktörlerin öğrenme bağışıklığı oluşturma sürecinde etkili olduğu konusunu araştırmada merak uyandırmıştır. Ucu açık olan diğer bir soru da, bu kavramın öğrencilerin bilinçlerini arttırabilmelerinin ve motivasyonları üzerinde gerekli dönüştürücü değişimi yapabilmelerinin, bu yüzden de olumsuzluklara rağmen dil öğrenme yolculuğunu sürdürebilmek için daha üretken bir şekilde yeniden geliştirebilmelerinin mümkün olup olmadığıdır. Araştırma sonucunda öğrenci bağışıklığı öğrencinin okul hayatında karşılaştığı sorunlar veya rahatsızlıklar karşısında bir nevi öğrenmeye devam edebilmek için yeni özellikler edinmiştir. Ortaya çıkan bu yeni durum, devam eden akademik zorluklarla başa çıkabilmek ve bu durumu devam ettirebilmek için bir savunma sistemi olarak işlev görmeye başlamıştır. Yeni ortaya çıkan sonuç, devam eden akademik zorluklarla başa çıkabilmek ve bu durumu sürekli bir şekilde sürdürebilmek için bir savunma sistemi olarak işlev görmeye başlad Many foreign language (FL) learners are struggling to continue their learning journey despite the numerous damaging factors which can have an effect upon their desire to learn. Some of these students have the ability to cross over these hurdles via their own self-motivation and self-organizing strategies, while others find themselves inadequate to deal with such problems possibly because they are unaware of their sense of self and identity. The other area which is open to a question is that whether this concept can raise students' consciousness and make the necessary transformative change on their motivation so that it redevelops more productively to carry on their language learning journey despite its adversity. To do this, a data-driven case study was designed to investigate whether there is the emergence of any stages which can be termed as "student immunity" (the coping strategies students acquire in time) through the lens of complexity theory (CT) and discuss its contribution to understand their sense of self and identity by means of the self-organization process and also to examine whether it is possible to redevelop any overprotective, negative immunity into a more desirable and productive one through raising consciousness to carry on learning a foreign language despite its overexertion. The qualitative interview data suggested that an emergent outcome, student immunity, was developed in return for disturbances which were confronted by the subject students in their school-life experiences. The new emergent outcome became visible to function as a defense system to be able to sustain on an ongoing basis to deal with relatively ongoing academic difficulty.
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [36]
- Tez Koleksiyon [11]