Tez Koleksiyon
Güncel Gönderiler
-
An investigation on the relationship between EFL learners' L2 willingness to communicate, emotional intelligence levels, and attitudes towards language learning in the Turkish EFL context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)İletişim kurma istekliliği ikinci dil ediniminde son zamanlarda büyük önem kazanmıştır. Yabancı dil öğrenmede ve iletişimde oldukça etkin bir role sahip önemli duyuşsal faktörlerden birisi olarak bilinen iletişimde bulunma ... -
The influence of efl context on the teacher beliefs of a native english-speaking teacher
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)1970'ler dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki araştırmada odağın süreç-sonuç yaklaşımından uzaklaşıp öğretmenlerin ve onların bilişlerinin çalışmasına kaydığı bir paradigma değimine tanık oldu. Bu değişim öğretimin yalnızca ... -
Creating a dialogic space in an efl classroom environment
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, Mikhail Bakhtin'in diyalog kuramını, dil öğrenimi ve öğretiminde yabancı dili İngilizce olan bir dil sınıfı bağlamı içersinde gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu alanda akademik araştırma yapan bilim insanları, ... -
An investigation into the relationship between EFL learners' emotional experiences and L2 motivational self system
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin ideal L2 self, ought-to L2self ve L2 öğrenme deneyimi açısından ikinci dil öz-motivasyon profillerini ve dil öğrenme süreci öncesinde, sırasında ve sonrasında yaşadıkları duygusal deneyimlerini ... -
21st century learning: Integration of web 2. 0 tools in Turkish adult language classrooms
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Son yıllarda dil sınıfları gitgide gelişen teknolojik cihazlardan faydalanmaya başlamıştır. Bu yüzden teknolojilerle birlikte kullanılabilecek pek çok farklı materyal geliştirilmiştir. Bu çağdaş gelişmelerden faydalanmak ... -
Exploring foreign language learners' uncertainty experiences and uncertainty management
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)İnsanlar hayatın her alanında belirsizlikler yaşıyorlar. Bu nedenle araştırmacılar belirsizlik kavramını psikoloji ve iletişim alanlarında, karar verme, sağlık, iş, örgütsel çevre ve ilişkiler konuları gibi çeşitli bağlamlarda ... -
Self-regulatory capacities of students with differing proficiency levels in terms of vocabulary acquisition
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Genel olarak, Rubin (1975) tarafından yazılan ünlü bir makaleye atfedilen Dil "Dil Öğrenme Stratejileri" araştırmaları kendi tarihi boyunca hem desteklenmiş ve hem de bazı uzmanların eleştirileri ile karşılaşmıştır. İlk ... -
Developing a scale for social-emotional foreign language learning in university contexts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Sayısı her geçen gün biraz daha artan araştırmalar, öğrencilerin bilişsel ve davranışsal gelişimi için sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmenin gerekliliğine vurgu yapmaktadır (CASEL, 2012; Durlak, Weissberg, Dymnicki, ... -
The dynamic development of student immunity in language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bir çok yabancı dil öğrencisi öğrenme motivasyon ve isteklerini etkileyebilecek sayısız negatif etkene rağmen dil öğrenmeye devam edebilmek için uğraşmaktadırlar. Bu öğrencilerin bir kısmı, bu engelleri kendi öz motivasyonları ... -
Tailoring blended instruction to underachieving language learners in order to enhance their productive language skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Dil eğitiminde harmanlanmış öğretimle ilgili son zamanlarda yapılmış bazı çalışmalar, sınıf içi yüzyüze eğitimle uzaktan eğitimin harmanlanması, yeni bir dil öğreniminde ilerleme sağlamayı ve öğrencinin doyumunu artırabileceğini ... -
Ethnic/cultural identity and motivation in foreign language learning in a multicultural environment
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Laroche, Kim ve Clarke (1997), etnik kökenin, farklı kökenlere sahip insanların tutum ve davranışlarını belirleyen önemli bir güç olduğunu vurgulamaktadır. Ellis (2008), öğrencilerin hedef dil kültürüne yönelik tutumlarının ...