Tailoring blended instruction to underachieving language learners in order to enhance their productive language skills
Özet
Dil eğitiminde harmanlanmış öğretimle ilgili son zamanlarda yapılmış bazı çalışmalar, sınıf içi yüzyüze eğitimle uzaktan eğitimin harmanlanması, yeni bir dil öğreniminde ilerleme sağlamayı ve öğrencinin doyumunu artırabileceğini göstermiştir. Öte yandan, başka çalışmalar (Neumeier, 2005; Banados, 2006;Picciano, 2009; Goertler, 2012) harmanlanmış öğrenmedeki parametreleri ve dil eğitim metotlarını tanımlanmanın ve düzenlemenin önemine vurgu yapmıştır. Bu çalışmalardan yola çıkan mevcut tez, başlangıç seviyesindeki kurda başarısız olmuş öğrencilerin dil öğrenimine, harmanlanmış öğrenmenin etkisini bulmayı amaçlamıştır. Ayrıca, söz konusu çalışma, beklentilerden daha az başarı gösteren olarak da adlandırılan, başarısız öğrencilerin en iyi sonucu verebilecek parameterelerin kombinasyonu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek ve literatüre bununla ilgili önerilerde bulunmak için de harmanlanmış öğrenmeyi kendine konu olarak almıştır. Harmanlanmış öğrenmeyle yapılmış uygulamanın etki boyutunu anlamak amacıyla, Türkiye'nin güneydoğusunda bulunan bir yabancı diller okulundaki A1 modülünü tekrar etmiş olan (Avrupa standartlarına göre tanımlanmış) bir sınıfı seçilmiştir. Sözü edilen uygulama sınıfındaki 12 tane mühendislik öğrencisi bir sonraki akademik yıldaki mühendislik freshmen sınıfına kayıt yaptırmak için, belirli bir ortalamayı tutturup hazırlık finalini geçmek durumundadır. Araştırmacının aynı okuldaki 9 yıllık öğretmenlik deyimi ve literatürdeki okumalarıyla beraber, Öğrenicilerle yapılmış yarı yapılandırılmış anket ve görüşmeler sonucunu kullanılarak 2017 ve 2018 yılları arasındaki eğitim ve öğretim yılındaki 12 haftalık bir zaman dilimi için, harmanlanmış öğretmeyle yapılan bir uygulama hazırlanmıştır. Uygulamanın sonunda, yazma ve konuşma becerilerindeki öğrencilerin ilerlemesini ve kullandığı dilin karmaşıklık seviyesini ölçmek adına, girdikleri sınavlar parametrik olmayan Freidman testlerini takip eden Wilcoxon işaretli testler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki öğrencilerin genel olarak yazma becerisi, yazdığı paragraftaki doğru bir dil kullanma seviyesi ve konuşma becerilerindeki soruya cevap vermek, kelime bilgisi ve akıcılık gibi unsurlarda anlamlı seviyede bir artma olduğu gözlemlenmiştir. Son olarak, öğrencilerin uygulamada kullanılan parameterelerle ilgili derinlemesine düşüncelerini anlamak için, yarı yapılandırılmış anket ve görüşmelerle birlikte, görüş yansıtma formları ve sınıf içi tartışmalar, içerik analiz ile incelenmiş ve sonuçlar parametrelerin zayıf ve güçlü yönleri gibi temalar adı altında sunulmuştur. Some recent studies pertaining to blended instruction in language learning have demonstrated that blending face-to-face class instruction with online instruction may improve language outcomes as well as learner satisfaction in acquiring a new language. At the same time, some researchers (Neumeier, 2005; Banados, 2006;Picciano, 2009; Goertler, 2012) have claimed that it is essential to define teaching methodologies and the elements of blended instruction according to learner needs. Motivated by these scholars' work, the current dissertation aims to determine whether the implementation of blended instruction in beginner-level English as a Foreign Language (EFL) classes comprised of students repeating this level (also known as "underachievers") would increase their development of productive language skills. This study also considers these learners' self-reflections on their experience with blended instruction in order to recommend some blended instruction parameters that are most supportive of these students' success. In order to assess impact of blended instruction on language-learner improvement, a repeat A1 class (defined according to the Common European Framework of Reference for Languages) in a preparatory EFL program in a public university in Turkey was selected as the sample setting. The sample included twelve prospective engineering students whose enrolment in their programs of study during the following academic year was based on their scores on a midterm and final exam within the preparatory program. Based on the findings of semi-structured surveys and interviews conducted among the participants, the nine- year EFL teaching experience of the researcher, and existing scholarship on blended instruction, a course curriculum was prepared and implemented during a twelve-week period in the 2017-18 Academic Year. To measure the improvement of the participants in terms of their writing and speaking skills, their preparatory school achievement exams were evaluated in terms of language complexity. Their scores were subsequently analysed via SPSS as well as non-parametric Freidman tests and Wilcoxon signed-tests. The results indicated that learners' writing grades, language accuracy, and some sub-components of speaking skills such as task achievement, vocabulary and fluency had increased. In order to collect information regarding students' reflections on their blended instruction experience, weekly forms, semi-structured interviews and classroom discussion all were administered and subsequently analysed via content analysis. The results were organized by theme under the categories of perceived weaknesses and strengths of the blended instruction components.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyon [11]