An evaluation of English coursebooks used in Turkish high schools for learner autonomy: A descriptive study
Özet
Materyal değerlendirme alanında yapılan araştırmalar, gelecekte karşılaşacağımız materyalleri şekillendirmektedir. Her bir yeni çalışma ile öğrenim ve öğretim materyallerini öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlemek konusunda yeni bir adım daha atıyoruz. Günümüzde, eğilimler daha öğrenen merkezli yaklaşımlara doğru olduğu halde, öğrenci merkezli eğitimin en önemli konularından olan öğrenen özerkliği biz öğretmenlerin inşa etmeye çalıştığı yapının üst katlarında yer bulmalıdır. Bu çalışmada ise, Türkiye'de lise düzeyinde kullanılan İngilizce kitabının öğrenen özerkliğinin geliştirilmesine ne ölçüde katkıda bulunduğunu araştırdık. Sonuçlar, yayıncı kuruluşların basılı materyallerde öğrenen özerkliğini daha etkili bir şekilde desteklemeleri gerektiğini göstermektedir. Research on materials evaluation shapes what materials we are to face in the future. With every single study, we take one more step towards adapting learning and teaching materials according to learners needs. While the trend nowadays is in favor of more learner-centered approaches, one of the fundamentals of learner-centered education, autonomy, must find its place on the upper levels of the structure we, teachers, are trying to build. In this study, we tried to find out to what extend English coursebooks used in high schools in Tukey help learners develop autonomy. Results indicate that coursebook publishers need to support learner autonomy in their print materials more effectively.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]