Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 341-360
-
A content analysis study on the use of literary texts and multimodality in language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, edebi metinlerin ve çoklu öğrenme yönteminin dil sınıflarındaki etkinliğini araştırmaktır. Bu sebeple çalışmanın iki ana noktası vardır, ilki edebiyatın dil eğitimi üzerinde sağladığı avantajların ... -
The role of games in teaching vocabulary to fifth graders
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çocuklara yabancı dil öğretiminde oyunların kullanılması her zaman popüler bir teknik olmuştur. İngilizce öğretmenleri çocuklara kelime bilgisi ve bazı basit yapıların öğretiminde oyunlardan faydalanmıştırlar. Bu çalışmanın ... -
A case study on ELT teachers' perceptions towards professional development activities
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Modern çağın gelişen ve değişim gösteren yapısının bir sonucu olarak, öğretmenlerin mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve mesleki ... -
Drama activities and anxiety in a Turkish secondary school English as a foreign language classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ilköğretim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını incelemek ve drama etkinliklerinin öğrencilerin yabancı dil kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. ... -
The ways of increasing students' participation level in business english classes: Integrating multiple intelligence theory into teaching and using literature
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüz modern eğitim sistemi incelendiğinde, yaygın bağlamda geleneksel öğretmen merkezli yabancı dil öğretiminin yerini öğrenci merkezli öğretim sistemi almaya başlamıştır. Zekâ kavramanın kısıtlı, yetersiz bir şekilde ... -
The effect of metaphoric awareness on reading comprehension in an esp context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma mecaz farkındalığının okuma ve anlamadaki faydalarını incelemeyi ve öğrencilerin mecaz farkındalığının ve ekonomik bağlamdaki uygulamaların faydaları ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlar. Çalışma ... -
Enhancing EFL students' vocabulary knowledge by using web 2.0 tools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Web 2.0 araçlarının kullanımındaki şaşkınlık yaratan düzeydeki artış, araştırmacıları bu potansiyelin eğitim amaçlı kullanımını da göz önünde bulundurmaya itmiştir. Mevcut literatürdeki çalışmalar çoğunlukla öğrencilerin ... -
Teaching vocabulary to sixth graders through games
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan ... -
A study on the evaluation and the development of computerized essay scoring rubrics in terms of reliability and validity
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nda orta ve ileri orta seviyeler için kullanılan yazma dersi puanlama rubriklerinin güvenilirlik ve geçerlilik açısından değerlendirilmelerini ve geliştirilmelerini ... -
An investigation of the relationship between academic motivation and emotional intelligence levels of ELT students at a university in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler geleceğin öğretmen adaylarıdır. Eğitim ortamına ve akademik başarıya odaklanan psikologlar, eğitimciler ve araştırmacılar eğitim sürecinde bireysel farklılıklar yönünden en ... -
Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ... -
Ethnic/cultural identity and motivation in foreign language learning in a multicultural environment
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Laroche, Kim ve Clarke (1997), etnik kökenin, farklı kökenlere sahip insanların tutum ve davranışlarını belirleyen önemli bir güç olduğunu vurgulamaktadır. Ellis (2008), öğrencilerin hedef dil kültürüne yönelik tutumlarının ... -
Developing an effective learning environment in an EFL classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara ... -
Integrating comics into English lessons
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Görsellerin birçok açıdan öğrencilerin öğrenme sürecini zenginleştirmede etkili olduğu yaygın bir görüştür. Karikatürlerin anlamlı bir bütün oluşturan birbiriyle ilişkili görseller serisini içerdiğini göz önünde ... -
Success and failure attributions of academic staff studying for foreign language achievement tests
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, Türkiye'de yapılan yabancı dil seviye tespit sınavlarına hazırlanan akademik personellerin başarı ve başarısızlıklarını nasıl kavramsallaştırdıkları araştırılmıştır. Bu çalışmaya, YDS'ye hazırlanan akademisyenler ... -
The evaluation of performance tasks given at primary education according to students' teachers' and parents' opinions /
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma İlköğretim okullarındaki İngilizce derslerinde verilen performans görevleri ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini araştırmaktadır. Araştırma 2011-12 yılında Adana ili ve Tarsus ilçesinde bulunan özel ... -
An investigation into professional development perceptions of Turkish teachers of English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu nitel betimsel çalışmanın ana amacı İngilizce eğitimi veren Türk öğretmenlerin mesleki gelişim algılarını incelemekti. Bu bağlamda, bu öğretmenlerin mesleki gelişim aktiviteleri, etkili bir öğretmende bulunması gereken ... -
Washback effect of KET Exam in learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde bir yabancı dil öğrenimi günlük hayatın gereklerinden biri olduğu için, bu öğrenme sürecinde öğrenciyi değerlendirmek için yapılan testler önemli bir rol oynar. Testlerin, bir dili öğretme ve öğrenme sürecindeki ... -
Attitudes towards learning English and English language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik ... -
Relationship between ambiguity tolerance and learners' gender, anxiety levels and language learning strategies choice
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Belirsizlikler herhangi bir dilde doğal olarak bulunur ve yabancı dil öğrencileri, bir dili öğrenirken çok sayıda belirsiz durumla karşılaşırlar. Belirsizlik toleransı, yabancı dil öğrenimini etkileyebilen önemli bir kişilik ...