Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 361-380
-
The impact of the use of formative assessment on efl students' writing anxiety: An action research study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Biçimlendirici değerlendirme yönteminin önemi gün geçtikçe daha çok anlaşılmaktadır. Bu değerlendirme yöntemi öğretmenlere öğrencilerinin öğrenmelerinin daha etkin hale gelmesi konusunda bir veri toplama kaynağı olmuştur. ... -
Lojistik yapılanma modelleri, Samsun ve Mersin illeri için optimum lojistik yapılanma modeli önerileri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada lojistik sektörünün gelişimi ve dünya genelinde lojistik sektörün gelişimine paralel ortaya çıkan lojistik yapılanmalar ele alınmıştır. Türkiye'nin lojistik potansiyeli çerçevesinde özellikle, Samsun ve Mersin ... -
Milli Eğitim Bakanlığında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi öğretmen gelişim programları hakkındaki görüşleri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi gelişim programlarıyla ilgili görüşlerini anlamak ve bu öğretmenleri hizmet içi gelişim programları almaya zorlayan faktörleri belirlemek ... -
The application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students' attitudes towards speaking
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Elektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikle yazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronik portfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri ... -
Teachers' and students' conceptions of assessment in a university EFL preparatory school context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, Üniversitenin Hazırlık Okulu Bölümündeki öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarını araştırıp belirlemektir.Her bir grup için düzenlenen araştırma gereçleri ... -
Vocabulary retention: A collocational study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan ... -
The importance of motivational techniques from the perspective of prospective teachers
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The purpose of this study is to discover the importance of motivational strategies as perceived by prospective teachers. The prospective teachers` perceptions of most and least important motivational strategies were examined. ... -
The role of teacher efficacy over English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken ... -
The effects of cooperative learning on students' writing performance
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki ... -
Teachers' perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circles
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve ... -
The role of foreign language anxiety in english lessons of 8th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Belirgin bir şekilde görülmektedir ki öğrencilerin olumlu ve olumsuz duyguları yabancı dil öğrenme süreci üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Olumsuz duyguların bir çok alanda negatif etkilere sahip olduğu gibi, dil öğrenme ... -
An analysis of the final speaking exam at an English preparatory school in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bir dil becerisi olarak konuşma, her zaman yabancı dil eğitimcileri ve öğrenenleri için önemli bir yere sahiptir. Bunun sebebi belki de bir yabancı dili konuşmadaki başarının o yabancı dildeki genel başarı için bir gösterge ... -
Pre-service English language teachers' conceptions of assessment and assessment practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarının belirlenmesidir. Ayrıca bu araştırmayla, son sınıf İngilizce Öğretmen adaylarının, İngilizce ... -
Promoting learner autonomy to increase self-efficacy through meta-cognitive strategy for effective writing
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Yabancı bir dilde yazma, dil öğrenme süreci ve öğrenme çıktılarını direkt etkileyen bir dizi bireysel farklılıklardan ötürü zordur. Bununla birlikte yazma becerisi dil ögrenmenin en önemli ve en karmaşık süreçlerinden ... -
Teachers' perceptions of classroom based language assessment in tertiary level English language programs in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma "sınıf bazlı ölçme değerlendirme" sistemine yüksek öğrenim İngilizce hazırlık programlarındaki öğretim elemanlarının algılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır.Türkiye'deki yüksek öğrenim İngilizce hazırlık programlarındaki ... -
Bilingualism and attitudes towards foreign language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen tek dilli öğrenciler ile iki dilli öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarındaki farkları saptamaktır. Bu nedenle, öğrencilere Cook tarafından geliştirilen ... -
The development of students' use of reading comprehension strategies in English texts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, öğrencilerin ingilizce metinleri üzerinde çeşitli okuma stratejileri kullanımlarını geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında yapılmıştır. Çalışmanın ... -
An investigation on socially disadvantaged Primary school students' perceptions of doing homework
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ödev yapımı eğitimde çok önemli bir yere sahiptir. Ödev yapımı özellikle ilkokul öğrencileri için soyut kavramları muhakeme yetenekleri olmadığından oldukça önemlidir. Bu yüzden, dil öğretmenlerinin öğrencilerinin ihtiyaçlarına ... -
The relationship between speaking anxiety and the motivation of anatolian high school students in english language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma,Anadolu Liselerindeki öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı ile motivasyonları arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda motivasyon eğilimleri ile konuşma kaygısı arasındaki ilişkiyi bu liselerdeki ... -
The effects of multiple intelligence theory on the improvement of grammar skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramının İngilizce?nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda öğrencilerin gramer başarısını arttırıp arttırmadığını saptamaktır. Çalışmanın diğer amacı, öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramının ...