The effects of cooperative learning on students' writing performance
Özet
Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki farkları bulmak ve ön testler ve son testler sonucunda elde edilen öğrenci başarı puanlarını dikkate alarak kontrol grubunu ve deney grubunu öğrencilerin yazma ve dilbilgisi başarısı açısından karşılaştırmaktı. Örneklem, Tarsus'ta bulunan bir meslek lisesinde eğitim gören 50 öğrencinin bulunduğu iki tane onuncu sınıftan oluşmaktadır. Çalışma 12 hafta sürdü. Deney grubunda bir kubaşık öğrenme yöntemi olan STAD uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi uygulandı. Öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi becerilerini değerlendirmek için, öğrenciler ön test ve son test olarak öyküleyici bir kompozisyon yazmakla görevlendirildi. Öğrencilerin ön testte yaptıkları yanlışlar dikkate alınarak ders planı hazırlandı. Bütün kompozisyonlar iki öğretmen tarafından değerlendirildi. Ön test ve son test sonucundan elde edilen öğrenci başarı puanları SPSS 17 kullanılarak analiz edildi. Analizler sonucunda, yazma becerisi ve dilbilgisi gelişimi açısından deney grubunun ön test ve son test sonuçları arasında önemli farklar bulunurken, kontrol grubunun ön test ve son test sonuçları arasında önemli farklar bulunmadı. Araştırma sonuncunda kubaşık öğrenmenin öğrencilerinin genel yazma becerilerini ve yazmadaki dilbilgisi başarılarını geliştirmede etkili olduğu bulundu. This research investigated the effects of cooperative learning in developing students? writing performance and grammar achievement in writing. The purposes of the research were to find the differences between pre-test and post-test results in terms of overall writing quality and grammar development in the control group and the experimental group and to compare the control group and the experimental group considering the scores obtained through pre-test and post-test in terms of overall writing quality and grammar. The sample included two tenth classes comprised of 50 EFL students at a vocational high school located in Tarsus. The study lasted 12 weeks. STAD, a method of cooperative learning was implemented in the experimental group whereas traditional learning was implemented in the control group. In order to assess participants? writing performance and grammar development, they were assigned to write a narrative essay as pre-test and post-test. Considering the mistakes done by students in the pre-test, the syllabus was designed. All essays were analytically rated by two teachers. Scores obtained through pre-test and post-test were statistically analyzed by means of SPSS 17. As a result of the analysis, it was found that there was a significant difference between pre-test and post-test results of the experimental group in terms of overall writing performance and grammar development in writing whereas there was not any significant difference between pre-test and post-test results of the control group in terms of overall writing performance and grammar development. It was found that cooperative learning was effective in developing students? writing performance and grammar achievement.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]