Bilingualism and attitudes towards foreign language learning
Özet
Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen tek dilli öğrenciler ile iki dilli öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarındaki farkları saptamaktır. Bu nedenle, öğrencilere Cook tarafından geliştirilen sosyal, psikolojik ve kişisel tek dillilik ile sosyal, psikolojik ve kişisel iki dillilik olmak üzere toplam altı aşamadan oluşan Kişisel Tutum Anketi uygulanmıştır. Katılımcılar, Çağ Üniversitesi Hazırlık Okulu bünyesinde İngilizce Hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler arasından kırkı tek dilli ve kırkı iki dilli olmak üzere toplam seksen kişi olarak seçilmiştir. Birinci bölümde, problemin tanımı, geçmişte bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi, araştırma soruları, hipotezler, tanımlar ve sınırlılıklar verilmiştir. İkinci bölümde tek dillilik, iki dillilik, çok dillilik ve yabancı dil öğrenimine karşı tutumlar üzerine daha önceden yapılan çalışmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırma modeli, katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin toplanması, çözümü ve yorumu açıklanmıştır. Dördüncü bölümde yapılan araştırma sonunda elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması bulunmaktadır. Sonuç beşinci bölümde yer almaktadır. The aim of this study is to find out the significant differences between the attitudes of the monolingual and bilingual students who are learning English as a Foreign Language. For this reason, the Language Attitude Questionnaire which was developed by Cook and composed of six clusters of social, psychological and personal monolingualism and social, psychological and personal bilingualism was applied to them. The participants of the study were selected from the Preparatory School of Çağ University students who are studying English. Only eighty students were selected for the study and forty of those eighty students are bilinguals and the other forty of them are monolinguals. In Chapter One, the statement of the problem, background to the study, research questions, hypotheses, operational definitions and limitations are presented. The related literature on monolingualism, bilingualism, multilingualism and attitudes towards foreign language learning is reviewed in Chapter Two. In Chapter Three, the research design, participants, data collection and data analysis are provided. The data analysis and further comments on the collected and analysed data are included in Chapter Four. Conclusion takes place in Chapter Five.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]