Pre-service English language teachers' conceptions of assessment and assessment practices
Özet
Bu çalışmanın temel amacı, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarının belirlenmesidir. Ayrıca bu araştırmayla, son sınıf İngilizce Öğretmen adaylarının, İngilizce öğretimine başladıklarında hangi değerlendirme uygulamalarını kullanmayı düşündüklerinin de ortaya konulması amaçlanmıştır. Veriler,Brown(2001-2003, 2008) tarafından geliştirilen, "Gelişim", "Okul Sorumluluğu", "Öğrenci Sorumluluğu" ve "Önemsizlik" olarak dört yönlü kavrayışa ayrılan 27 maddelik "Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Sürecine İlişkin Kavrayışları"ölçeğinin kısaltılmış hali ve bir kontrol listesi ile toplanmıştır. Veriler, Konya'da iki üniversitedeki son sınıf İngilizce öğretmen adaylarından elde edilmiştir. Betimleyici çalışma, bir yandan son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeyi, öğretme ve öğrenci öğreniminde niteliği arttırma, okulların niteliğini ölçme ve öğrenci öğrenimini onaylamada bir yol olarak kavrarken; diğer yandan son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeyi önemsiz olarak kavradıklarını göstermektedir. Üstelik, çalışmanın korelasyon analiz bulguları da "Gelişim", "Okul Sorumluluğu" ve "Öğrenci Sorumluluğu" arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır ve bu kavrayışlar aynı zamanda "Önemsizlik" kavrayışıyla da orta düzeyde ilişkili olduğunu göstermektedir. Son olarak betimleyici çalışmanın sonuçları, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının kendi öğretmenlerine nazaran daha çok alternatif değerlendirme uygulamalarını kullanmayı düşündüklerini ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Ölçme ve Değerlendirme, Kavrayış, Son Sınıf İngilizce Öğretmen Adayı, Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları The main purpose of this study was to investigate pre-service English language teachers' conceptions of assessment. It was also aimed at finding out which assessment practices pre-service English language teachers think of using when they undertake teaching English. Data were gathered through the short version of Teacher Conceptions of Assessment Scale (TCoA- IIIA) which was developedby Brown (2001-2003, 2008), and had 27 items categorized under four-facet model including Improvement, School Accountability, Student Accountability, and Irrelevance, and a checklist. The data were obtained from 133 pre-service English language teachers from two universities in Konya. The descriptive results revealed that on one hand pre-service English language teachers conceived assessment as a way of improving the quality of teaching and student learning, measuring the quality of schools and certifying the students learning, on the other hand most of pre service English language teachers also think assessment as irrelevant. Moreover, correlation results of the study showed that Improvement, School Accountability, and Student Accountability were significantly correlated with each other, and they were also moderately correlated to Irrelevance conception. Finally, the descriptive results revealed that pre-service English language teachers think of using alternative assessment practices more than their own language teachers did. Key Words: Assessment, Conception, Pre-service English Language Teacher,Assessment Practices
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]