Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 381-388
-
Teacher development: Critical friends group
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Owing to the changes in economy and politics, the education system in Turkey has been exposed to educational reforms. One of the key elements in implementing the educational reforms into the classroom is the professional ... -
The use of portfolios in an English language writing class: student reactions and benefits
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma portföy uygulamasının yazma alanlarına faydalarının olup olmadığını ve öğrencilerin portföye tepkilerini incelemeyi amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Hazırlık Okulunda C kurunda öğrenim gören 12 öğrenci ile ... -
A study on professional development needs of EFL instructors working at a foundation university
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, Gaziantep'te bir vakıf universitesinde çalışan İngilizce okutmanlarının profesyonel gelişim ihtiyaçlarını analiz etmektir. Detaylı bir fikir alabilmek için, profesyonel gelişimin farklı açıları ... -
Seçilmiş edebi sahne oyununun çoğul öğrenme ortamında,çoklu çözümlü yöntem ile sunumu vaka çalışması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to document the response of a selected group of students to the audio-visual presentation of literary works in a multimedia environment. The study attempts to identify the key elements of students' ... -
The effect of peer feedback on writing anxiety in english as a foreign language students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)It is obvious that language is a tool for communication and social interaction, so it is logical that learning and teaching a language is based on this philosophy. This view can be applied to all skills as well as writing ... -
A case study of EFL instructors' perceptions and practices of feedback in a university EFL preparatory school
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda İngilizce okutmanlarının geribildirime ilişkin algılarını ve geribildirim uygulamalarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için nitel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Automated essay scoring system: A reliability study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)New materials have continuously been added to the assessment instruments in ELT day by day. The question of whether writing assessment in ELT can be done via e-raters was first addressed in 1996, and this system, which is ... -
Role of portfolio technique in young learners' writing skills and their attitudes towards portfolio
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In this study we implemented portfolio technique to see the role of this technique on the development of young learners' second language writing skills and to discovered students' attitudes towards portfolio. In this ...