The use of portfolios in an English language writing class: student reactions and benefits
Özet
Bu çalışma portföy uygulamasının yazma alanlarına faydalarının olup olmadığını ve öğrencilerin portföye tepkilerini incelemeyi amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Hazırlık Okulunda C kurunda öğrenim gören 12 öğrenci ile yürütüldü. Çalışma 7 hafta sürdü. Bilgi toplamak amacıyla her öğrenci için bir puan kağıdı ve bir kapak mektubu kullanıldı. Puan kağıdından elde edilen bilgiler puan ortalamalarının alınması için excelde hesaplandı ve kapak mektupları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelendi. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin bütün yazma alanlarındaki performansı açısından gözle görülebilir bir gelişme vardı. Kapak mektuplarının sonuçları ayrıca öğrencilerin portföye olumlu tepkilerinin olduğunu gösterdi. This study aims to investigate whether portfolio implementation has benefits to the areas of writing and to the students' reactions to portfolio. This study was carried out with 12 students studying in level C at Zirve University Preparatory School. It lasted for 7 weeks. A grade sheet for each student and a cover letter were used to collect data. The data acquired from grade sheet were calculated in excel to get the mean scores, and cover letters were analyzed by using content analysis method. According to the results of the study, there was a notable progress in terms of the students' performance in all the areas of writing. The results of the cover letters also demonstrated that students had positive reactions to the portfolio.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]