An investigation on socially disadvantaged Primary school students' perceptions of doing homework
Özet
Ödev yapımı eğitimde çok önemli bir yere sahiptir. Ödev yapımı özellikle ilkokul öğrencileri için soyut kavramları muhakeme yetenekleri olmadığından oldukça önemlidir. Bu yüzden, dil öğretmenlerinin öğrencilerinin ihtiyaçlarına göre ödev vermesi bir gerekliliktir. Çok sayıda eğitimci öğrencilere ödev vermenin öneminin farkındadırlar; ancak ilkokul öğrencilerinin ödev algıları hala tartışılmaktadır. Mevcut çalışmanın ana amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ilkokul öğrencilerinin ödev yapımına karşı algılarını araştırmaktır. Bu sebeple, araştırmacı çalışmaya Kars ili Akçakale İlkokulu'ndan 60 tane katılımcı seçmiştir. Çalışmada bir anket ve sözlü mülakat araştırma araçları olarak yer almıştır, ayrıca ilkokul öğrencilerin ödev yapımına karşı tutumlarını ölçmek ve anketle sözlü mülakat sonuçlarından elde edilen verileri değerlendirmek amacıyla istatistiksel ve içerik analizi yapılmıştır. Çalışma ödev yapımının öğrencilerin eğitim hayatlarının vazgeçilmez bir parçası olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ek olarak zamanlama ve ödev miktarı çalışmadaki bir diğer konudur. Katılımcıların büyük çoğunluğu kendilerine haftalık 2 saatten fazla İngilizce ödevi verilmesini istemektedir. Dahası, kendi bakış açılarına göre öğrenciler eğlenceli, ilgi çekici ve resimli ödevler yapmayı tercih etmektedir. Homework plays a significant role in education. Especially for young learners, doing homework is quite important due to their inability to reason abstract notions. Therefore, it is a necessity for language teachers to assign homework according to their students' own needs. A great number of educators are aware of the importance of assigning homework to their students, however young learners' perceptions of homework is still questionable. The main purpose of present study is to investigate primary school students' perceptions of doing homework in EFL classrooms. Therefore, the researcher selected 60 students from Akçakale Primary School, in Kars Province. A questionnaire and interviews were employed as the data collection tools in this study. Descriptive statistics and the content analysis were used to interpret the results from the questionnaire and interviews. The findings of this study show that homework has been an important part of the students' education life. Most of the participants hold positive opinions about doing homework. In addition, the amount and the timing of a homework assignment is another concern in the study. A great majority of the participants want to have more than 2 hours of English homework in a week. Furthermore, they prefer to do enjoyable, interesting, and pictorial assignments.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]