The role of games in teaching vocabulary to fifth graders
Özet
Çocuklara yabancı dil öğretiminde oyunların kullanılması her zaman popüler bir teknik olmuştur. İngilizce öğretmenleri çocuklara kelime bilgisi ve bazı basit yapıların öğretiminde oyunlardan faydalanmıştırlar. Bu çalışmanın temel amacı, 5.sınıf öğrencilerine kelime bilgisi öğretiminde eğitsel oyunların rolünü incelemektir. Bunun yanı sıra, çocukların oyunlar ile kelime öğrenmeye ve oyunların derslere dâhil edilmesine dair tutumlarını değerlendirmek de çalışmanın ikincil amacıdır. Oyunların kelime bilgisi öğretmedeki etkisini ölçmek için 5er bölümden oluşan 50şer maddelik bir ön test ve bir de son test kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dersinde oyunlar oynamaya yönelik tepkilerini görmek için 15 maddelik bir de anket uygulanmıştır. Sonuçlar oyunların çocuklara kelime bilgisi öğretmede oldukça faydalı olduğunu göstermiştir The use of games has always been a popular technique in teaching foreign languages to young learners. EFL teachers frequently take the advantages of educational games in teaching vocabulary and some simple structures to young learners. The primary aim of the present study is to examine the role of educational games in teaching vocabulary to 5th graders. Furthermore, the secondary aim is to assess young learners' attitudes toward learning vocabulary through games and inclusion of games in English lesson. A 5-section 50-item pre-test and post-test were used for measuring the effects of games in vocabulary learning. Furthermore, a 15-item questionnaire was conducted for determining the learners' reactions to playing games in English lesson. The results have indicated games are highly effective in teaching vocabulary to young learners.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]