Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
Özet
Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ülkeler tarafından dil öğrenimi açısından ortak bir çerçeve olarak benimsenmiş ve bu doğrultuda dil okullarına ders müfredatları, ders hedefleri, ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirlemede öncü kaynak olarak benimsenmiştir. Çalışmada, Zirve Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu?nun İngilizce Hazırlık Programı?ndaki Okuma dersinin mevcut Ders hedeflerinin AODR çerçevesinde yer alan açıklayıcı ve tanımlayıcı ölçekler kapsamında ders okutmanları tarafından iki aşamalı değerlendirilmesi ve elde edilen verileri odak grup görüşmesi ile yeniden analiz edip geliştirilecek noktaların rapor edilmesi amaçlanmıştır. Ders hedefleri; dersin planlaması, nasıl ve hangi yöntemle işleneceği ve öğrenim ihtiyaçlarının belirlenmesi açısından eğitim programlarında önemli bir rol oynamaktadır. Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı öğrencileri, başlangıç seviyesinden orta seviyenin bir üstü olan Upper-intermediate seviyesine kadar A, B, C, ve D olmak üzere toplamda dört yeterlik seviyesini tamamlamaları gerekmektedir. İlk aşamada, Okuma dersi veren okutmanlara önceden hazırlanmış sorular eşliğinde röportaj yapılmıştır. İkinci aşamada ise, aynı okutman grubu tarafından dört farklı kontrol listesi, ders hedeflerini AODR?nin açıklayıcı ve tanımlayıcı ölçekleri ile karşılaştırılabilmesi için kullanılmıştır. Bu aşamada okutmanlar, iki listedeki uyumluluk oranını gösteren kontrol listesindeki sütunları işaretlemişlerdir. Birinci ve ikinci uygulamadan elde edilen veriler kalitatif araştırma yöntemleri gözetilerek değerlendirilmiştir. Bulgular ise, ders okutmanları tarafından çoğunlukla değinilen kısımların kategorize edilmesini sağlayan içerik analizi yöntemi kapsamında açıklanmıştır. Çalışmanın son aşamasında da ilk iki uygulamadan elde edilen kategorize edilmiş veriler odak grup tarafından tartışılmış ve grubun hedeflerin geliştirilmesine yönelik önerileri liste halinde sunulmuştur. Önerielre gelince, ders hedeflerinin listesi pratik kullanımlar konusunda detaylı ve daha açık tanımlamaları da içerecek şekilde yenilenmelidir. Buna istinaden, ders hedefleri günlük yaşamın otantik koşullarına da yönelik olamalıdır. Son olarak da, hedefler listesi, hem akademik hem de sosyal durumları karşılayacak iletişimsel eylem fiillerini içermelidir. This study was conducted considering The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) which was published by Council of Europe in order to enable the language education to run in the standardized conditions. CEFR was adopted by the member countries of the European Union as a leading source through which the language programs set their curriculum studies, course objectives, and criteria for testing and evaluation. In the study, it was aimed that the course instructors could evaluate the current objectives of Reading course at English Preparatory Program in The School of Foreign Languages at Zirve University in accordance with the illustrative descriptor scales of CEFR in two different steps, the data obtained from two implementations could be reanalyzed within the focus group discussions and the recommendations of the focus group could be reported in the end. The course objectives play a significant role for education programs in planning the course, how it is run, which methods are used and determining the needs of learning. The students at Zirve University English Preparatory Program are supposed to complete four levels of proficiency which are listed from elementary level to upper-intermediate level: A, B, C, and D. In the first stage, the Reading course instructors were interviewed about the course objectives through the questions prepared before. In the second stage, four different checklists were used by the same group of instructors so that they could compare the course objectives with the illustrative descriptor scales of CEFR. In this stage, the instructors marked four different columns of the checklist showing the according rate of the two lists. The data obtained from the first and second implementations were examined in consideration of qualitative research principles. Those findings were explained by applying the method of content analysis, which provides categorizing mostly stressed parts by the course instructors. In the last stage of the study, the categorized data obtained from the two implementations were discussed by the focus group. The group?s recommendations over developing the course objectives were presented in the end. As to the recommendations, the list of the objectives should be updated with clearer descriptions, which give details on practical uses. Also, they should address the usages of every-day-life with authentic variations. Finally, the list needs to contain more communicative action verbs, which define both academic and social confrontations.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]