Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 301-320
-
An investigation of the relationship between test anxiety and test performance of 8th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerin test kaygısı ile test performansı arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin sınav kaygılarının azaltılması konusunda onların ... -
The investigation of technological pedagogical and content knowledge level by Turkish teachers of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada, Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPACK) düzeyleri, öğretmenlerin cinsiyetleri ile Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri arasındaki ilişki ve öğretmenlik deneyimleri ile ... -
The use of drama activities to increase student motivation towards speaking english
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Türkiye'de öğrenciler yabancı dili konuşmaya karşı önyargıya sahip oldukları için bu konudaki motivasyonları oldukça düşüktür. Aynı zamanda yabancı bir dili konuşmak o dili öğrenmenin en önemli ve karmaşık süreçlerinden ... -
A study on vocational and technical anatolian high school students' motivational orientations and use of self-regulated learning strategies in language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma öncelikli olarak meslek lisesi öğrencilerinin dil öğrenimindeki güdüleyici oryantasyonlarını ve kullandıkları öz-düzenlemeli öğrenme stratejilerini belirlemektir. Çalışmanın diğer amacı ise bu öğrencilerin dil ... -
Factors affecting foreign language speaking anxiety levels of 8th grade students at public secondary schools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Yabancı dil öğrenme sürecinde, bazı etmenlerin önemli bir rol oynadığı iyi bilinen bir gerçektir. Öğrenciler, bu etmenlere bağlı olarak yabancı dil öğrenimine karşı olumlu ya da olumsuz bir tutum geliştirirler. Yabancı dil ... -
The effects of formative assessment on students' participation in an English language program
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Biçimlendirici değerlendirmenin öğrenme üzerine önemli bir etkisi vardır. Hem öğretmenler hem de öğrenciler öğrenmeyi geliştirme amacıyla öğrenmeyle ilgili sürekli olarak veri toplarlar. Black ve Wiliam'ın da ifade ettiği ... -
An investigation on efl university students' perceived levels of foreign language anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının nedenlerini ve etkilerini incelemektedir. Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı'nda okuyan 297 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Veriler ... -
EFL instructors' causal attributions of student success and failure and their relationship to classroom practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında Yükleme Teorisinin önemi birçok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki öneminin sebebi, yabancı dil öğrenmenin ilk evresinde bir kişinin ... -
Students' and teachers' attitudes towards interactive whiteboards used in english courses via Fatih Project and the effects of iwbs on speaking skill
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde birçok ülke eğitim sistemlerinde teknoloji kullanım seviyesini arttırmaktadır çünkü teknoloji eğitim kalitesi üzerinde önemli bir rol oynar. Bu bağlamda Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Türkiye çapında devlet ... -
Exploring the role of digital storytelling in vocabulary learning and retention: A case study at Harran University
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Hikaye anlatımı en eski öğretim biçimidir, fakat yabancı dil öğretiminde hala en güçlü yöntemlerden biridir çünkü herkes hikaye dinlemeyi sever. Ancak teknolojideki gelişmeler sonucunda hikayeler dijital hikayelere ... -
A case study: University students' conceptions of writing apprehension
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil öğreniminde öğrencilerin yazma kaygısı üzerine birçok çalışma yapılmıştır ve bu çalışma da hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma kaygısı üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ... -
A study on computer assisted language learning and the development of learner autonomy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı öğrencilerin özerklik gelişimi algıları hakkında iç görü kazanmak ve öğrencilerin Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi ortamında İngilizce öğrenme algılarını araştırmaktır. Öğrencilerin özerklik gelişimi ... -
My journey with fourth graders in search for raising interest in English courses
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu tez, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de bir devlet ilkokulunda, öğrencilerin İngilizce derslerine ilgilerini ve katılımlarını artırmak, derse karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamak üzere yapılmış bir ... -
Teaching vocabulary in cultural context to EFL students through multimedia
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, ögrencilere kültürel bağlamda multimedya kullanarak kelime öğretmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Osmaniye Korkutata Üniversitesinde yapılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2012-2013 akademik eğitim ... -
Factors affecting academic success in foreign language learning classrooms in university setting
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma dilbilgisi öğrenme stratejileri, öz-yeterlilik ve öğrenen özerkliği faktörlerinin arasındaki ilişkiyi ve bu faktörlerin başarı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Üç faktörü birlikte incelemek sınıf içi ... -
Exploring foreign language learners' uncertainty experiences and uncertainty management
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)İnsanlar hayatın her alanında belirsizlikler yaşıyorlar. Bu nedenle araştırmacılar belirsizlik kavramını psikoloji ve iletişim alanlarında, karar verme, sağlık, iş, örgütsel çevre ve ilişkiler konuları gibi çeşitli bağlamlarda ... -
Engaging efl students in group collaboration in speaking classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Çalışmanın amacı, akran işbirliği ile konuşma becerisi dersinde akran işbirliğinin öğrencilerin birlikte çalışma yolları bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Akran işbirliği ... -
A study on using videos for vocabulary learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Dil öğrenimine ne kadar erken yaşta başlanırsa o kadar iyi olduğu günümüzde eğitimciler tarafından kabul edilmektedir. Dil öğrenimi pek çok alanı kapsasa da, temel alanın kelime öğrenimi olduğunu söyleyebiliriz. Son ... -
Self-regulatory capacities of students with differing proficiency levels in terms of vocabulary acquisition
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Genel olarak, Rubin (1975) tarafından yazılan ünlü bir makaleye atfedilen Dil "Dil Öğrenme Stratejileri" araştırmaları kendi tarihi boyunca hem desteklenmiş ve hem de bazı uzmanların eleştirileri ile karşılaşmıştır. İlk ... -
The attitudes of very young learners towards the use of games in language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı okul öncesi çocuklara İngilizce öğretmede oyunların etkilerini araştırmak ve bu çocukların kelime öğrenmede oyunlara gösterdikleri tutumların analizini yapmaktır. Dil öğrenmek farklı aşamalar, konular ...