Engaging efl students in group collaboration in speaking classes
Özet
Çalışmanın amacı, akran işbirliği ile konuşma becerisi dersinde akran işbirliğinin öğrencilerin birlikte çalışma yolları bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Akran işbirliği stratejilerinin öğrencilerimin gelişimlerini gözlemlemek için, bunun bana yardımcı olacağından bu yöntemi tercih ettim. Çalışmanın katılımcıları Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi Hazırlık Sınıfı 10 orta düzey öğrencisidir. Bu çalışmada, veri toplamak amacıyla üç tip araç kullanılmıştır. Bunlar öğrenci günlükleri, öğretmen günlüğü ve bilgi formudur. Vaka çalışması, İngilizce konuşma becerisinin ve iletişimin öğrencilerin konuşma faaliyetlerine katkısını araştırmak için tasarlanmıştır. Bu veri analizleri ışığında, akran işbirliği sayesinin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilere yardımcı olduğunu göstermiştir. The aim of the study was to find ways of engaging reserved learners in speaking classes by using peer collaboration. This study was designed as a descriptive case study. I preferred this method since it would be a great help to observe my students' development of peer collaboration strategies in speaking classes. The participants of the study were 10 intermediate level students who were attending Hasan Kalyoncu University in Gaziantep, Turkey. In this study, three types of instruments were used in order to collect data. These were learners' diaries, a teacher diary and an information form. In other words, the case study was designed to investigate the contribution of those speaking activities on the students' effort at speaking and communication in English. In the light of data analyses this study revealed that group collaboration helped EFL students with the help of group collaboration.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]