A study on using videos for vocabulary learning
Özet
Dil öğrenimine ne kadar erken yaşta başlanırsa o kadar iyi olduğu günümüzde eğitimciler tarafından kabul edilmektedir. Dil öğrenimi pek çok alanı kapsasa da, temel alanın kelime öğrenimi olduğunu söyleyebiliriz. Son zamanlarda kelime bilgisinin önemi artmış, pek çok yaklaşım ve teknik kelime öğretimine uyarlanmıştır. Kelime öğrenimi için videoların kullanılması bu tekniklerden biridir. Bu çalışmanın amacı video kullanarak kelime öğretiminin öğrenciler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu çalışma Osmaniye Kırıklı Kanlıgeçit Ortaokulu ve Çardak Ortaokulu'nda yürütülmüştür. Çalışmaya başlangıç seviyesinde olan 50 kişilik 6. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney grubunda Kırıklı Kanlıgeçit Ortaokulu'ndan 30 öğrenci, gözlem grubunda Çardak Ortaokulu'ndan 20 öğrenci vardır. Deney grubundaki öğrencilere 10 farklı video kullanarak kelime öğretimi yapılmıştır. Gözlem grubu için ders kitabı ve çalışma kitabı kullanılmıştır. Uygulama her iki grup için de 8'er saat olarak yapılmıştır. Uygulamaların sonunda her iki gruba da birer son-test uygulanmıştır. Deney grubu için ayrıca bir tutum anketi uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda, deney grubu açısından anlamlı bir fark olduğu ve de öğrencilerin video kullanımına olumlu tutumları olduğu tespit edilmiştir. It is accepted by educationalists that the earlier language learning starts, the better it is. Although language learning comprises many areas, we may say that the basic area is vocabulary learning. Lately, the importance of vocabulary knowledge raised and many approaches and techniques have been adapted for vocabulary learning. Using videos for vocabulary learning is one of the techniques. The purpose of this study is to investigate the effects of using videos for vocabulary learning. The study was conducted at Osmaniye Kırıklı Kanlıgeçit Primary School and Çardak Primary School. 50 students, whose language level is elementary, participated in the study. There are 30 students in the experimental group from Kırıklı Kanlıgeçit Primary School and 20 students in the control group from Çardak Primary School. The students in the experimental group were presented the new words with ten different videos. A course book and a workbook were used for the control group. The treatment longed for 8 hours for both groups. At the end of the treatment sessions, a post-test was administered to the both groups. An attitude questionnaire was applied to the experimental group after the treatment session is over. The analysis of the study showed a significant difference for the experimental group and they have positive attitudes towards videos.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]