Students attitudes towards collaborative tools in a virtual learning environment
Özet
Bu çalışmanın amacı üniversitedeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin Moodle programındaki işbirlikçi araçlara karşı tutumlarını incelemektir.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere ve işbirlikçi aktivitelere karşı tutumlarında farklılık olup olmadığını bulmaktır.Çalışmanın katılımcıları alanları İngilizce olmayan 28 tane üniversite öğrencisidir, bu öğrenciler haftada üç saatlik Bireysel Erişim Merkezi derslerinin iki saatinde sanal öğrenme ortamlarından Moodle programını kullanmışlardır.Tutumlarını araştırmak amacıyla çalışmanın başında bilgisayar hazır bulunuluşluk anketi öğrencilere uygulanmıştır.Araştırmanın sonunda ise bir anket uygulanmıştır ve sonuçları desteklemek için aktivitelerin ekran çıktıları alınmış ve 12 öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın sonuçları sanal öğrenme ortamındaki işbirlikçi araçların öğrencilerin görüşünde önemli pozitif bir etkisi olduğunu göstermiştir.Öğrencilerin daha önce işbirlikçi çalışma tecrübesi olmamasına ragmen işbirlikçi araçlara karşı pozitif tutuma sahip oldukları görülmüştür.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere karşı pozitif tutum sergilemedikleri ve buna uygun olarak da onları çok kullanmadıkları gözlenmiştir. Our aim in this study is to investigate the prep class university students' attitudes towards collaborative tools used in Moodle. Also it was aimed to find whether there is a difference in the students' attitudes towards traditional activities and collaborative ones.The participants of the study, 28 non-English major university students, who had three-hours of Self Access Centre lessons per week, used a virtual learning environment named 'Moodle' for 2 hours each week.In order to investigate the attitudes, the participants were administered a computer readiness scale at the beginning of the study. At the end, one questionnaire was administred, and to support the data the screenshots of the activities were taken and twelve participants were interviewed. The results show that the collaborative tools in virtual learning environment have significant positive effects according to the participants' opinions.The students significantly have positive attitudes towards the collaborative tools although they have not had enough experience of collaborative work. Also the students do not reflect positive attitudes towards traditional activities and do not use them a lot accordingly.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]