The effect of a selected graphic novel on reading comprehension
Özet
21. yüzyilda okuryazarlık gitgide gelişmektedir. Okuryazarlığı etkili bir şekilde öğretmek için, eğitimcilerin öğrencilerle ilişkili dilbilimsel, kültürel ve metinsel uygulamaları anlamış ve kavramış olması gerekir. Çizgi romanları okumak 21. yüzyılın okuryazar uygulamalarından bir tanesidir. Bu çalışma İngilizce bilme seviyeleri orta derecede olan 18 hazırlık okulu öğrencisinin seçilen bir çizgi romanı ve kısa öyküyü okuduktan sonra okuma anlama yetilerinin hangi uygulamada geliştirdikleri üzerine yoğunlaşmıştır. Buna ek olarak, seçilen bu Çizgi Romanı okumak, çalışmanın sonunda bu öğrencilerin okumaya karşı tutumlarını değiştirip değiştirmedikleri üzerine de yoğunlaşmıştır. Çalışmada her iki uygulamada da uygulanan okuma anlama sınav sorularının sonuçları değerlendirilmiştir. Sonuçlar dikkate alınıp bu iki sınav sonucu karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmaya ek olarak, bu öğrencilerin okuma tutumlarını öğrenmek ve çalışmanın sonunda Çizgi Roman okumanın okumaya bakış açılarında bir farklılık yaratıp yaratmadığını öğrenmek için okuma tutumu anket ön ve son test olarak öğrencilere uygulanmıştır ve verilen cevapların ortalamaları Sosyal Bilimler İstatistik Programı?yla karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucu, öğrencilerin seçilen Çizgi Roman için yapılmış olan okuma anlama sınavında, kısa hikaye sınavındaki sonuçlarına kıyasla başarı göstereceklerini ve bu Çizgi Roman uygulamasının öğrencilerin okumaya bakış açılarında olumlu bir değişiklik yaratacağını savunan hipotezi desteklemediğini gösterdi. Literacy in the 21st century is constantly evolving. To teach literacy effectively, educators need to embrace and understand linguistic, cultural and textual practices that are relevant for students. Reading graphic novels is one of the 21st century literate practices. This study focuses on how 18 preparatory school students who are in intermediate level develop their reading comprehension after reading a selected graphic novel and a non-graphic novel. In addition, it focuses on whether reading a graphic novel has changed students' attitudes toward reading at the end of the study. The study evaluated the reading comprehension scores of these students after reading selected non-graphic novel and selected graphic novel through reading comprehension check questions. The results were considered. These two sets of scores were then compared. In addition, a reading attitude questionnaire was administrated to these students as pre- and post-test to learn students' attitudes toward reading and whether this graphic novel implementation has changed their attitude at the end of the study and the mean of the responses were compared through SPSS. The results of this study did not conform the hypothesis that graphic novels increase the reading comprehension scores of students and students' attitudes toward reading will change in a positive way.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]