Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 361-377
-
An analysis of the final speaking exam at an English preparatory school in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bir dil becerisi olarak konuşma, her zaman yabancı dil eğitimcileri ve öğrenenleri için önemli bir yere sahiptir. Bunun sebebi belki de bir yabancı dili konuşmadaki başarının o yabancı dildeki genel başarı için bir gösterge ... -
Pre-service English language teachers' conceptions of assessment and assessment practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarının belirlenmesidir. Ayrıca bu araştırmayla, son sınıf İngilizce Öğretmen adaylarının, İngilizce ... -
Promoting learner autonomy to increase self-efficacy through meta-cognitive strategy for effective writing
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Yabancı bir dilde yazma, dil öğrenme süreci ve öğrenme çıktılarını direkt etkileyen bir dizi bireysel farklılıklardan ötürü zordur. Bununla birlikte yazma becerisi dil ögrenmenin en önemli ve en karmaşık süreçlerinden ... -
Teachers' perceptions of classroom based language assessment in tertiary level English language programs in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma "sınıf bazlı ölçme değerlendirme" sistemine yüksek öğrenim İngilizce hazırlık programlarındaki öğretim elemanlarının algılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır.Türkiye'deki yüksek öğrenim İngilizce hazırlık programlarındaki ... -
Bilingualism and attitudes towards foreign language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen tek dilli öğrenciler ile iki dilli öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarındaki farkları saptamaktır. Bu nedenle, öğrencilere Cook tarafından geliştirilen ... -
The development of students' use of reading comprehension strategies in English texts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, öğrencilerin ingilizce metinleri üzerinde çeşitli okuma stratejileri kullanımlarını geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında yapılmıştır. Çalışmanın ... -
An investigation on socially disadvantaged Primary school students' perceptions of doing homework
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ödev yapımı eğitimde çok önemli bir yere sahiptir. Ödev yapımı özellikle ilkokul öğrencileri için soyut kavramları muhakeme yetenekleri olmadığından oldukça önemlidir. Bu yüzden, dil öğretmenlerinin öğrencilerinin ihtiyaçlarına ... -
The relationship between speaking anxiety and the motivation of anatolian high school students in english language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma,Anadolu Liselerindeki öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı ile motivasyonları arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda motivasyon eğilimleri ile konuşma kaygısı arasındaki ilişkiyi bu liselerdeki ... -
The effects of multiple intelligence theory on the improvement of grammar skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramının İngilizce?nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda öğrencilerin gramer başarısını arttırıp arttırmadığını saptamaktır. Çalışmanın diğer amacı, öğrencilerin Çoklu Zeka Kuramının ... -
Teacher development: Critical friends group
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Owing to the changes in economy and politics, the education system in Turkey has been exposed to educational reforms. One of the key elements in implementing the educational reforms into the classroom is the professional ... -
The use of portfolios in an English language writing class: student reactions and benefits
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma portföy uygulamasının yazma alanlarına faydalarının olup olmadığını ve öğrencilerin portföye tepkilerini incelemeyi amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Hazırlık Okulunda C kurunda öğrenim gören 12 öğrenci ile ... -
A study on professional development needs of EFL instructors working at a foundation university
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, Gaziantep'te bir vakıf universitesinde çalışan İngilizce okutmanlarının profesyonel gelişim ihtiyaçlarını analiz etmektir. Detaylı bir fikir alabilmek için, profesyonel gelişimin farklı açıları ... -
Seçilmiş edebi sahne oyununun çoğul öğrenme ortamında,çoklu çözümlü yöntem ile sunumu vaka çalışması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to document the response of a selected group of students to the audio-visual presentation of literary works in a multimedia environment. The study attempts to identify the key elements of students' ... -
The effect of peer feedback on writing anxiety in english as a foreign language students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)It is obvious that language is a tool for communication and social interaction, so it is logical that learning and teaching a language is based on this philosophy. This view can be applied to all skills as well as writing ... -
A case study of EFL instructors' perceptions and practices of feedback in a university EFL preparatory school
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda İngilizce okutmanlarının geribildirime ilişkin algılarını ve geribildirim uygulamalarını araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için nitel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Automated essay scoring system: A reliability study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)New materials have continuously been added to the assessment instruments in ELT day by day. The question of whether writing assessment in ELT can be done via e-raters was first addressed in 1996, and this system, which is ... -
Role of portfolio technique in young learners' writing skills and their attitudes towards portfolio
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In this study we implemented portfolio technique to see the role of this technique on the development of young learners' second language writing skills and to discovered students' attitudes towards portfolio. In this ...