Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 141-160
-
Developing syntactic complexity in writing through one-to-one feedback
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yazma, dil öğreniminde en önemli üretkenlik becerilerinden biri olarak, özellikle yabancı dil bağlamları açısından İngilizce 'de hem öğrenenler hem de öğretmenler için zorlayıcı ve ilgi gerektiren olarak nitelendirilir. ... -
An investigation into dogme elt: Practices, teacher attitudes, and constraints
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dogme ELT, filmleri Hollywood'un yapay etkilerinden arındırmayı amaçlayan Dogme 95 sinema hareketinin ilhamıyla İngiliz Dili Eğitiminde devrimci bir hareket olarak ortaya çıkmıştır. Bir benzetme ve onun ilk düşünülen ... -
The use of prepositions in the ma theses written by the native speakers of English and the Turkish speakers of English in the interdisciplinary departments: A corpus-based study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Derlembilim temelli çalışmalar, tarih boyunca oldukça uzun bir yol kat etmiştir. Ancak, ömürlerinin büyük bir kısmı boyunca, derlembilim temelli araştırmayı birçok bakımdan yoğun bir şekilde destekleyen yeni gelişmeler ... -
The relationship between students' classroom perceptions, willingness to communicate and self-efficacy beliefs
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin sınıf ortamı algılarının İngilizce iletişim isteklilikleri ve İngilizce öz yeterlilikleri olan ilişkisini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmadaki ... -
The relationship between l1 communication apprehension and l2 willingness to communicate in Turkish university setting
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yabancı dil öğreniminde öğrencilerin ana dilleri ve hedef dilleri arasında dil bilgisi ve kelime bilgisi açısından bir kıyaslama yaptığı oldukça popüler bir görüştür. Daha ani gerçekleşen konuşma ortamında ise iki dili ... -
Social comparison motives that emerged in practicum process: A case study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yabancı dil öğretimi çoğunlukla karmaşık bir meslek olarak düşünülmüştür. Yıllar boyunca, yabancı dil metodolojisi, öğretmenleri eğitim sürecinde daha etkin ve etkili kılmak ve öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamak adına ... -
Encouraging extensive reading through reading circle activity at a preparatory school in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yabancı dili öğrenmenin ana nedeni iletişim kurmaktır bu nedenle dil bu amacı gerçekleştirmek için etkili, aktif ve dinamik bir araç olarak düşünülebilir. Alıcı becerilerden biri olan okuma, dil öğrenme yolculuğunda hayati ... -
A corpus-based study in the usage of connectors in between the dissertations of the native speakers of English and Turkish speakers of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ana dili İngilizce olan ve olmayanların doktora tezlerinde bağlaç kullanımın analizidir. Bu çalışma bağlaç kullanımı açısından 2009-2018 yılları arasında İngiliz Dili Eğitimi alanında yazılmış doktora ... -
L2 motivational self system of Turkish learners of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenme çabaları, ideal ikinci dil benliği, zorunlu ikinci dil benliği, aile etkisi, İngilizce öğrenmeye karşı tutumları ve etnik ... -
Exploring Turkish young learners' attitudes towards using literary texts in English classes for cultural awareness
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Türk genç öğrencilerin kültürel farkındalık için İngilizce derslerinde edebiyat kullanımına karşı tutumlarının ve İngilizce derslerinde kullanımının Türk genç öğrencilerin kültürel farkındalığını nasıl ... -
Evaluation of prospective English teachers' self-efficacy perceptions and attitudes towards constructivist learning environments
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarına yönelik öz-yeterlik algılarını ve tutumlarını belirleyerek, cinsiyet ve okudukları yıl gibi değişkenler ışığında 3. Sınıf ve 4. Sınıf ... -
The relationship between preparatory school students' academic resilience and English language achievement
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik esneklik seviyelerini araştırmayı ve İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğretildiği Türkiye bağlamında öğrencilerin akademik esneklikleri üzerindeki hem aile temelli hem ... -
A case study on an integration of five domains of emotional intelligence in English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın ana amacı Goleman'ın (2014) beş duygusal zeka alanı temel alınarak nasıl anlamlı bir İngilizce dil eğitim süreci oluşturulabileceğini incelemektir. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin İngilizce derslerinde ... -
What are the students' perceptions about English language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde, öğrencilerin ana dillerinin yabancı dil sınıflarında kullanılması tartışmasının yabancı dil öğretiminden ortaya çıktığı kabul edilmektedir. Uzun zamandan beri, bu konuda çelişkili görüşler bulunmaktadır. Tek ... -
An investigation on ELT teacher candidates' assessment literacy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma öğretmen adaylarının ilkokul/ortaokul düzeyindeki sınıflarda kullanacağı değerlendirme stratejileri algılarını ölçmeyi amaç edinir. Bu çalışma Mersin Üniversitesi'nde öğrenim gören 30 öğretmen adayı ile yürütüldü. ... -
A case study on secondary school EFL learners' attitudes towards short story based reading lessons
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil öğrencilerinin pek çoğu, dil öğrenmeyi ister fakat nasıl ve hangi materyalleri kullanacağını bilemez. Uygun, özgün ve etkili bir materyal bulup, etkili bir ders planıyla öğrencilere sunmak, mesleki hayatımız ... -
The effect of drama on beginner students' reading motivation
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada İngilizce dil öğretiminde ve öğreniminde okuma derslerinde kullanılan geleneksel okuma öğretimi ile drama aktivitelerinin karşılaştırılarak başlangıç seviyesindeki öğrencilerin motivasyonunu artırmada, öğrenme ... -
Türkiye genel imalat sektörlerinde likidite ve karlılık oranlarının analizi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada, Türkiye genel imalat sektörlerinde likidite yeterliliğinin likidite ve karlılık oranlarıyla nasıl ölçülebileceği analiz edilmiştir. Yapılan analiz kapsamında 2003-2013 dönemlerine ait ortalama 3531 işletmeden ... -
A case study on the implementation of content and language integrated learning in teaching vocabulary to young learners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Günümüzde çocuklara İngilizce öğretimi programlarına olan ilgi hızlı bir şekilde artmakta ve be nedenle birçok veli çocuklarına daha iyi eğitim fırsatı sunmak istemekte bunun bir sonucu olarak yabancı dil öğretimi daha ... -
Beliefs about language learning and language learning strategy use in an EFL context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çalışma, Beykent üniversitesi hazırlık sınıflarında 218 öğrencinin yabancı dil öğrenme hakkında inançlarını ve dil öğrenmeyle ilgili strateji kullanımını araştırdı. Çalışmanın ikinci amacı öğrencilerin dil öğrenimiyle ...