The relationship between preparatory school students' academic resilience and English language achievement
Özet
Bu çalışma, hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik esneklik seviyelerini araştırmayı ve İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğretildiği Türkiye bağlamında öğrencilerin akademik esneklikleri üzerindeki hem aile temelli hem de eğitim ile ilgili faktörleri incelemeyi amaçlamaktadır. Cinsiyetin öğrencilerin akademik esnekliği üzerinde bir faktör olup olmadığı da incelenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin akademik esneklikleri ile İngilizce dil başarıları arasındaki ilişkiyi bulmak da bu araştırmanın amaçları arasındadır. Bunu gerçekleştirmek için, nicel bir araştırma yöntemi benimsenmiş ve İngiliz Dili Eğitimi Bölümü ve İngiliz Dili Edebiyatı Bölümü'nde okuyan hazırlık sınıfı öğrencilerine bir akademik esneklik ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik esneklik seviyelerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Anketin alt kategorileri, öğrencilerin orta düzeyde yansıtıcı, uyarlayıcı yardım arayanlar iken oldukça sebatlı olduklarını ve akademik sıkıntılar karşısında orta düzeyde olumsuz etkilendiklerini ve duygusal tepkiden kaçındıklarını göstermiştir. Akademik esnekliğin üçüncü alt kategorisi açısından öğrenciler arasında cinsiyet farklılıkları tespit edilmiş ve erkek öğrencilerin olumsuz olaylardan daha az etkilendikleri ve akademik bağlamda zorluk yaşadıklarında duygusal olarak daha az tepki gösterdikleri ortaya konmuştur. Aile temelli ve eğitim ile ilgili faktörlerle ilgili olarak, istatistiksel bulgular hem ailenin hem de eğitimin öğrencilerin akademik esneklikleri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Öte yandan, öğrencilerin akademik esneklikleri ile İngilizce dili başarıları arasında pozitif ama zayıf bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. The present study aims to investigate preparatory school students' academic resilience levels and examine both family-based and education-related factors on their academic resilience in Turkish EFL context. Whether gender can be a factor on the students' academic resilience was also examined. Additionally, to figure out the correlation between students' academic resilience and their English language achievement is within the aims of this research. To achieve this, a quantitative research design was adopted and an academic resilience scale was administered to the preparatory school students who major in English Language Teaching Department and English Language Literature Department. Findings of the study indicate that academic resilience levels of the preparatory school students are at medium level. The sub-categories of the questionnaire have shown that the students are highly perseverant while they are reflective, adaptive help-seeker and they avoid negative effect and emotional response at medium level in the face of academic adversity. Gender differences have been determined among students in terms of the third sub-category of the academic resilience and it has been posed that male students are less affected by negative events and give response less emotionally when they face difficulty in academic context. Regarding the family-based and education-related factors, the statistical findings have indicated that both family and education have important effect on promoting the students' academic resilience. On the other hand, it has been revealed that there is a positive but weak correlation between the students' academic resilience and their achievement in English.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]