Developing syntactic complexity in writing through one-to-one feedback
Özet
Yazma, dil öğreniminde en önemli üretkenlik becerilerinden biri olarak, özellikle yabancı dil bağlamları açısından İngilizce 'de hem öğrenenler hem de öğretmenler için zorlayıcı ve ilgi gerektiren olarak nitelendirilir. Ayrıca, çoğu öğrenci düşük not almak ya da kendine geven eksikliği gibi sebeplerden dolayı yazma yeteneğine karşı isteksiz hissedebilir. Ancak bu zorlukların üzerinden gelebilmek için bazı yollar olabilir. Bu yollardan bir tanesi onların yazılarına geri dönüt vermektir. Bu nedenle, bu çalışma İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin birebir geribildirim oturumları aracılığı ile söz dizimsel gelişiminin araştırılmasını amaçlamıştır. Bu çalışmaya katılan katılımcıların sayısı, Türkiye'deki bir üniversitede İngiliz Dili Eğitimi bölümünde öğrenim gören 18 öğrencidir. Katılımcıların dokuzu düzenli olarak geri dönüt alırken geri kalanlar geri dönüt almadı. Katılımcılar bazı konular hakkında düşüncelerini yazdılar ve altı haftalık süreçte bire bir geri bildirim aldılar. Araştırmada not alma tekniği, bire bir görüşmeler ve öğrencilerin bire bir geri dönüt verme hakkındaki düşünceleri veri toplamak için kullanılmıştır. Sonuçlar bire bir geri dönüt seanslarının öğrencilerin yazma sürecinde söz dizimsel becerilerini geliştirdiğini ortaya koymuştur Writing is, as one of the most important productive skills in language learning, considered challenging and demanding fort both learners and teachers, particularly in English as foreign language (EFL) contexts. Besides, most students might feel reluctant for writing due to the several reasons such as having low-grades or lack of self-confidence. However, there might be some ways to overcome these difficulties. One of these ways is to give feedback their writings. Therefore, the present study aimed at investigating the syntactical development of the English Language Teaching (ELT) students through one-to-one feedback. The number of the participants in this study were 18 students majoring in ELT Department in one of the university in Turkey. Nine of the participants received regular feedback and the rest did not receive feedback. The participants wrote reflection on some topics and received one-to-one feedbacks in six-week period. Note-taking technique was used to explore participants' development, one-to-one interviews and students' reflections about one-to-one feedback were used to gather data. Results revealed that one-to-one feedback improve students' syntactic ability in writing process.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]