The effect of drama on beginner students' reading motivation
Özet
Bu çalışmada İngilizce dil öğretiminde ve öğreniminde okuma derslerinde kullanılan geleneksel okuma öğretimi ile drama aktivitelerinin karşılaştırılarak başlangıç seviyesindeki öğrencilerin motivasyonunu artırmada, öğrenme süreçlerini kolaylaştırmada, derslerin daha eğlenceli ve öğrenimin daha kalıcı olmasını sağlamada, hangisinin daha etkili olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 2014-2015 sonbahar akademik döneminde ortalama 100 hazırlık sınıfı öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde bu konunun ele alınmasında ki amaç ve sebepler ile araştırma soruları, çalışma boyunca kullanılan ilgili terimlerin açıklamaları verilmiştir. İkinci bölümde ise dramanın tarihi, dil öğreniminde ki okuma parçaları ve okuma dersleri üzerinde dramanın etkisi, kimlerin dramayla öğrenime daha çok gereksinimi olduğu ve son olarak da motivasyon ve motivasyonun dil öğrenimindeki öneminden ve etkisinden bahsedilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise çalışmaya katılanlar ile araştırmanın planı, kullanılan araçlar ve uygulanan metodlar takdim edilmiştir. Dördüncü bölüme gelindiğinde çalışma sonunda elde edilen verilerin tablolar üzerinde gösterimi ve analizleri sunulmuştur. Elde edilen veri analizleri okuma dersinin işleyişinde uygulanan geleneksel okuma öğretimi yöntemi ile drama aktivetelerinin öğrenciler üzerinde farklı etkiler bıraktığını göstermiştir. Son olarak, elde edilen sonuçlar göz önünde bulundurularak çalışmanın sınırlılıkları ile dramanın dil öğretimi ve öğrenimindeki önemi hakkında öğretmenlere ve bu alan ile ilgilenlere ileride bu konu üzerinde yapılabilecek çalışmalara yönelik tavsiyeler verilmiştir. In this study, it was intended to determine whether traditional reading instruction or drama activities which one is more effective in the context of increasing students' motivation, facilitating the learning process, making the courses more fun and permanent for beginner-level students in English language teaching and learning in reading lessons. Almost 100 prep-class students from the School of Foreign Languages at Erciyes University participated to this research during the fall semester in 2014-2015 academic years. In the first part of the study; background of the study, statement of the purpose and problem, research questions and definitions of terms are presented. In the second part; history of the drama, the role of drama and reading in language learning, who needs drama? , motivation and its importance in language learning and reading skills and effects of drama on motivation and reading are investigated. In the third part of the study; participants, research design, instrumentation and data analysis procedure are presented. In the fourth part; qualitative data are obtained through interviews and descriptive comparison analysis. The data analysis shows that there are differences after traditional reading instruction and drama activities in reading courses. Finally, the last part includes conclusion, recommendations for the further studies and limitations of the study.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]