Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 121-140
-
A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)This study aims to search in-service, non-native and high school EFL teachers’ teaching anxiety. In addition, this study also aims to investigate whether demographic variables such as gender, experience, the school type ... -
A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten, ana dili İngilizce olmayan ve hizmet içi lise öğretmenlerinin stres düzeylerini araştırmayı hedeflemektedir. Buna ek olarak, bir diğer amaç da cinsiyet, deneyim, ... -
Investigating novice and experienced young learner Turkish EFL teachers' self-efficacy beliefs
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)The purpose of the present study is to investigate both novice and experienced young learner Turkish EFL teachers' self-efficacy beliefs and to reveal whether there are any differences between their beliefs pertaining ... -
L2 motivational self system of Turkish EFL learners and their achievement attributions
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)This quantitative study aims to investigate the L2 Motivational Self System of preparatory school Turkish EFL students in terms of linguistic self-confidence, ideal L2 self, ought-to L2 self, and L2 learning experience ... -
The relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety of turkish efl learners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)This study aimed to investigate the relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety of Turkish EFL learners and whether these concepts have a connection with the EFL learners’ academic success. ... -
The types of prepositions ın the articles prepared by the turkish and natıve speakers of english in the field of english language teaching: a corpus-based study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Studies on corpus, which means a collection of a text that can be worked on, go back to early history. However, as a scientific field, corpus linguistics has gained much importance and improved greatly as a result of the ... -
Exploring the relationship between the middle school students' interaction with their teachers and their classroom engagement and success
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yabancı dil bilmek, sosyal yaşam, iş ve eğitim hayatında bir artıdır. Gelişmekte olan dünyayı düşündüğümüzde yabancı dilde iletişim kurabilmek en gerekli nitelikler arasındadır. İngilizce, profesyonel ve kişisel hedefler ... -
Exploring the relationship between the middle school students' interaction with their teachers and their classroom engagement and success
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yabancı dil bilmek, sosyal yaşam, iş ve eğitim hayatında bir artıdır. Gelişmekte olan dünyayı düşündüğümüzde yabancı dilde iletişim kurabilmek en gerekli nitelikler arasındadır. İngilizce, profesyonel ve kişisel hedefler ... -
The differences between Turkish and Polish students' attitude and motivation towards English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz dünyasında İngilizce uluslararası dil olarak kabul görmüş ve çok uluslu organizasyonlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu kapsamda, ana dili İngilizce olmayan ülkeler için İngilizce eğitimi eğitim sisteminin ... -
An Evaluation of a coursebook for 21st century's learning and innovation skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)21.Yüzyılın öğrenme ve yenilenme becerilerinin desteklenmesi; dil öğretimi alanında büyük öneme sahip olan ve aynı zamanda öğrencilerin hem akademik hem de gelecek başarılarını sağlayan bir olgudur. Ders kitapları yabancı ... -
A corpus-based study on the conjunction types in the ma theses of the Turkish speakers and the native speakers of English in the field of elt
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma anadili İngilizce olan ve olmayanların İngilizce Öğretmenliği alanında yazdıkları yüksek lisans tezlerinde bağlaç türlerinin kullanımını değerlendirmek için uygulanmıştır. Çalışmanın amacı anadili İngilizce olan ... -
The effect technological tools on efl learners' reading attitudes and motivations
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Okuma, modern dijital bilgi ve teknoloji dünyasında en önemli akademik dil yeteneklerinden birisidir. Türkiye'de bu yetenek çoğunlukla genel anlamayı hedefleyen kısa metinli ders kitaplarını seçen öğretmenler tarafından ... -
An exploratory study on turkish high school students' anxiety for speaking English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İngilizce konuşma kaygısı, ikinci dil öğrenim tarihi boyunca yabancı dil öğrencileri arasında görülen bir sorundur. Dahası, bu sorun farklı gruplara ayrılıp, her bir farklı alanda incelenmiştir. Gruplar; öğrencilerin konuşma ... -
The views of elt prep class students on internet-assisted language learning regarding learning management system
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, Harran Üniversitesi'nde hazırlık programı eğitimi gören İngilizce Öğretmenliği programı öğrencilerinin internet destekli dil eğitimine bakışlarını ölçmeyi amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışmada, Cambridge Unlock ... -
Teacher candidates' attitudes towards compulsory English courses: The case of a Turkish university freshman students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı öğrencilerin zorunlu İngilizce derslerine yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını ve bu tutumların cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise, İngilizce öğrenme amaçları ve İngilizce'ye ayırdıkları ... -
The impact of institutional tests on teachers' teaching methodologies
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın iki amacı vardır. Birincil amacı, kurumsal gelişim sınavlarının öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine geriye dönük etkisini incelemektir. Çalışmanın ikincil amacı ise öğretmenlerin pedagojik inançlarının ... -
The use of short stories to teach vocabulary in english language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, kelime ve dil öğretiminde edebiyatın özellikle de kısa öykü kullanımının önemini ortaya koymuştur. Kısa öykünün öğrencilerin öğrenme tarz ve isteklerinde bir farklılık yaratmak yönünden birçok faydası ... -
A look into teachers' perceptions towards intercultural competence in Turkish efl context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Küreselleşmenin bir sonucu olarak farklı toplumların yakınlaşması beraberinde yeni kavramlar doğurmuştur. Bunlardan biri de farklı kültürlerden veya topluluklardan gelen insanların birbiriyle etkili bir şekilde iletişim ... -
The correlation between efl high school students' language learning strategies and their self-efficacy beliefs about English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı Anadolu Lisesi öğrencilerinin kullandığı dil öğrenme stratejileri ve İngilizce ile ilgili öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin, cinsiyet ve dil öğrenme süreleri göz önünde bulundurularak ortaya ... -
Investigating university students' classroom environment perceptions as a predictor of their English self-efficacy and self-regulation
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, üniversite İngilizce hazırlık bölümü öğrencilerinin sınıf ortamı algılarının İngilizce öz yeterlilikleri ve öz düzenlemeleri ile olan ilişkisini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Adana, Türkiye'de bulunan bir ...