The views of elt prep class students on internet-assisted language learning regarding learning management system
Özet
Bu çalışma, Harran Üniversitesi'nde hazırlık programı eğitimi gören İngilizce Öğretmenliği programı öğrencilerinin internet destekli dil eğitimine bakışlarını ölçmeyi amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışmada, Cambridge Unlock LMS isimli öğrenme yönetim sistemi üzerinden öğrencilerin yönetim sistemine bakış açıları da araştırılmıştır. Araştırma sorularına cevap bulmak için betimleyici bir araştırma dizaynı kullanılmıştır. Harran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce hazırlık eğitimi göre 55 İngilizce öğretmenliği programı öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Shin (2007) tarafından tasarlanan bir anket uygulanmış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anket, demografik bilgi bölümü haricinde tecrübe, inanç ve öz yeterlik olmak üzere 3 alt bölümden oluşmaktadır Yarı yapılandırılmış görüşme, İngilizce öğretmenliği programı öğrencilerinin internet destekli dil öğrenimine yönelik tutumları ve öğrencilerinin IALL ve kullanımı hakkında ne düşündüklerini açıklamak için tasarlanmıştır. Öğrenme yönetim sistemlerinin dil sınıflarında kullanılması kaçınılmazdır ve İngilizce öğretmenlerinin bu gelişmelere ayak uydurabilmesi için eğitilmeleri gerekmektedir. Sonuçlar, öğrencilerin dil sınıfında öğrenme yönetim sistemi kullanımı hususunda endişelerine rağmen, internet destekli dil eğitimine karşı olumlu bir tutum sergilediklerini ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular öğrencilerin, günlük deneyimleri vesilesiyle internet kullanımına zaten aşina olmaları sayesinde, internet destekli dil öğrenimine karşı olumlu bir tavra sahip olduklarını göstermektedir. The purpose of the study is to reveal students views toward Internet Assisted Language Learning (IALL) in the School of Foreign Languages at a state university in Turkey. Another aim of the study was to discover students' views towards Learning Management System (LMS) through Cambridge Unlock LMS. In attempt to find answers to research questions, a descriptive research design was used. 55 English language teaching students who study English in the School of Foreign Languages at Harran University participated in the study. As data collection instrument, a survey designed by Shin (2007) was administered and a semi-structured interview was conducted. The survey had 3 sub-sections apart from the demographic information part; students' experience , belief and self-efficacy on IALL regarding LMS. Semi-structured interview was designed to shed light on students' views toward IALL, and their perception toward the use of LMS. Use of IALL and LMS in language classrooms is inevitable in the future, and teachers must be trained in order to keep up with the developments. The results reveal that though they have concerns regarding how to use LMS in the language classroom, instructors have rather a positive view toward the use of LMS. Findings also assert that students have a positive attitude toward internet assisted language learning thanks to the fact that they are already familiar with the internet through their everyday experience.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]