The use of short stories to teach vocabulary in english language classes
Özet
Bu çalışmanın amacı, kelime ve dil öğretiminde edebiyatın özellikle de kısa öykü kullanımının önemini ortaya koymuştur. Kısa öykünün öğrencilerin öğrenme tarz ve isteklerinde bir farklılık yaratmak yönünden birçok faydası bulunmaktadır. Araştırmacılar dil öğretiminde edebi türlerin uygun olduğunu fark etmiştir. Bu fikir beşinci sınıf öğrencilerinde dili öğretmek için kullanılan kısa öykü ile desteklenmiştir. Kısa öykü kelime bilgisi ve dil alanının öğrenilip, geliştirilmesinde öğrencilere yardımcı olmaktadır. Bununla birlikte kısa öykü, öğrencilerin düşünce dünyalarının, kültürel farkındalıklarının ve kişisel gelişimlerinin gelişmesinde pozitif etkileri vardır. Kısa öykü farklı ve özgün etkinlik sağlamada en iyi araçlardan biridir. Kısa öykünün bu faydalarından çalışmada bahsedilmiştir. Kısa öykünün öğrenmede heyecanlı bir sınıf ortamı yaratma gücü olduğu bu çalışma ile ortaya konulmuştur. The purpose of the study is to emphasize the use of literature, especially 'short story' for teaching language and vocabulary. The short story has lots of benefits for the students to create a difference in their learning style and learning desires. According to some instructors, literature is a confusing material for the students. In this study, the researcher realized that idea of using literary genres are suitable to teach language. This idea was improved by using short story in fifth grade students to teach language. Short stories help students learn and develop knowledge of vocabulary and language areas. In addition to this, short stories affect students positively to develop their world of thought, cultural awareness and personal growth. The short story is one of the best materials to provide different and authentic activities. The benefits of short story are mentioned in the study. It is understood that short story has a power to create an exciting class atmosphere for learning.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]