A look into teachers' perceptions towards intercultural competence in Turkish efl context
Özet
Küreselleşmenin bir sonucu olarak farklı toplumların yakınlaşması beraberinde yeni kavramlar doğurmuştur. Bunlardan biri de farklı kültürlerden veya topluluklardan gelen insanların birbiriyle etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi için gerekli görülen kültürlerarası iletişimsel edinç kavramıdır. Kültürlerarası iletişimsel edincin geliştirilmesine en çok önem verilen alanlardan biri de yabancı dil eğitimi olmuştur. Öğretmenlerin bu gelişimi sağlamadaki önemli rolü düşünülerek bu çalışmanın amacı öğretmenlerin kültürlerarası iletişimsel edince yönelik algılarını keşfetmek olarak belirlenmiştir. Ayrıca bu çalışma kapsamında, mezun olunan lisans derecesi, çalışılan eğitim kademesi ve deneyim etmenlerine göre öğretmenlerin algılarında farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir. Bu çalışma Türkiye'nin güneyinde yer alan şehirlerdeki okullarda çalışan 215 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri anket aracılığıyla toplanmıştır ve veri analizleri için Kruskal-Wallis H ve Mann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin kültürlerarası iletişimsel edinç kavramına karşı olumlu fikirlere sahip oldukları, ancak söz konusu kavramın gerçek niteliğinin kavranmasında birtakım noktaların eksik kaldığı görülmektedir. Bu bilgiler alan yazında var olan diğer çalışmalarla karşılaştırılarak tartışılmıştır. As a result of globalization, different communities have come closer and new terms have been originated. One of these terms is intercultural communicative competence which is considered necessary for people from different cultures and communities to communicate with each other effectively. One of the fields that rendered improvement of intercultural communicative competence vital has been foreign language education. Considering the important role the teachers play in improving this competence, the aim of this study is specified as to explore the teachers' perceptions regarding intercultural communicative competence. In addition, within the scope of this study, it is also aimed to investigate whether there are any differences in their perceptions according to the factors such as the department they graduated, the education level they teach at, and the experience they have. The study was carried out with the participation of 215 teachers who work at schools in cities located in southern Turkey. The data were collected through a questionnaire and Kruskal-Wallis H and Mann-Whitney U tests were employed for data analyses. The findings obtained revealed that the teachers hold positive opinions towards intercultural communicative competence; however, they seem to miss some points in terms of grasping the real nature of the concept of intercultural communicative competence. The findings of this study are discussed through comparison with the other relevant studies existing in the literature.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]