The impact of institutional tests on teachers' teaching methodologies
Özet
Bu çalışmanın iki amacı vardır. Birincil amacı, kurumsal gelişim sınavlarının öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine geriye dönük etkisini incelemektir. Çalışmanın ikincil amacı ise öğretmenlerin pedagojik inançlarının ve sınavlarla ilgili algılarının sınavların geriye dönük etkisinin ortaya çıkmasındaki rolünü incelemektir. Bağlamsal etkenlerin sınavların geriye dönük etkisinin ortaya çıkmasındaki kritik rolü göz önünde bulundurularak, çalışma niteliksel çoklu vaka çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma Türkiye'de bir üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları söz konusu kurumda çalışan 3 öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Veriler, birbiriyle ilintili üç aşamada, repertuar çizelgesi tekniği, sınıfiçi gözlemleri ve yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Repertuar çizelgesi verilerinin analizi kümeleme analiz yöntemiyle; sınıfiçi gözlemleri ve görüşmeler aracılığıyla toplanan veriler ise, içerik çözümlemesi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, sınavların öğretim içeriğinin yanı sıra, öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine de geriye dönük etkileri olduğunu göstermiştir. Ancak, bulgular, bu etkilerin ana sebebinin sınavlardan ziyade, öğretmenlerin sınavlarla ilgili algıları, bağlamsal etkenler ve öğretmenlerin pedagojik inançları arasındaki karmaşık bir etkileşim sonucu ortaya çıktığına işaret etmektedir. The aims of this study were twofold. The primary aim was to investigate the washback effects of institutional progress tests on teachers' teaching methodologies. The secondary aim of the study was to explore the role of teachers' pedagogical beliefs and their perceptions of the tests in the mediation of washback. Taking into account the critical role of contextual factors in the generation of washback, a qualitative multiple case study approach was adopted. The study was conducted in the English preparatory school of a university in Turkey, and the participants consisted of 3 teachers working at the given institution. Data were collected in three interrelated stages using the repertory grid technique, classroom observations and in-depth semi-structured interviews. The repertory grid data were analyzed using cluster analysis. The classroom observation and interview data were analyzed using content analysis. The results revealed that the tests exerted washback effects on the teachers' teaching methodologies as well as on teaching content. However, it was found that the tests themselves were not the primary cause of washback. Instead, the results indicated that washback occurred as a result of a complex interplay between the teachers' perceptions of the tests, contextual factors and the teachers' pedagogical beliefs.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]