A case study on secondary school EFL learners' attitudes towards short story based reading lessons
Özet
Yabancı dil öğrencilerinin pek çoğu, dil öğrenmeyi ister fakat nasıl ve hangi materyalleri kullanacağını bilemez. Uygun, özgün ve etkili bir materyal bulup, etkili bir ders planıyla öğrencilere sunmak, mesleki hayatımız boyunca biz eğitimcileri düşündüren bir durumdur. Ayrıca, eğitimciler olarak; öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve özelliklerine göre öğrencilere iyi hazırlanmış ders sağlamak bizim görevimizdir. Bu sayede; öğrenciler derse katılmada istekli olabilir, dil öğrenimine karşı pozitif tutumlar edinebilir. Dahası, uzun vadede başarılı bir dil öğrencisi olabileceklerine inanabilir, bu kimlikle dil öğrenmeye devam edebilirler. Bu çalışmanın ilk amacı; bir grup ortaokul öğrencisinin okumaya karşı ilgilerini, kitaplardaki tür tercihlerini tespit etmektir. Bu hedef bir ilgi envanteriyle başarıldı. Envanterin bulguları birinci araştırma sorusunun cevabını oluşturmaktadır. Bu tespit sonucunda elde edilen veriler ışığında, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve eğilimlerine göre, birçok aktiviteyi içeren, kısa hikayeler eşliğinde hazırlanmış bir çerçeve program hazırlanmıştır. Çerçeve program hazırlamada, araştırmacı öğretmen; edebiyattan başka bir ifadeyle kısa hikayeden faydalanmıştır. Çalışmanın diğer bir amacı da bu hazırlanan programının etkililiğini incelemek ve ortaya koymaktır. Bunları gerçekleştirirken, çalışma boyunca muhtemel cevapların aranacağı iki araştırma sorusu belirlenmiştir. Hazırlanan program dört hikaye ile beş hafta boyunca sınıfta uygulanmış ve hikayeler sonunda rastgele seçilen on öğrenciyle program hakkında görüşme yapılmıştır. Araştırmacı bir eğitimci olarak, öğretim uygulamaları boyunca gözlemlediğim durumlarla ilgili notlar almak için tarafımdan bir günlük tutulmuştur. Çalışmanın sonunda, çalışmanın etkililiğini daha net ortaya koyma ve programın hangi dil öğretme-öğrenme alanlarına hizmet ettiğini belirlemek için bir algı anketi uygulanmıştır. Ölçeklerin bulguları, öğrencilerin okumaya ilgilerinin çok fazla olmadığını ve bazı hikaye konularına taraftar olduklarını ortaya koymuştur. Bu bulgulara ek olarak, çalışma; günlük, görüşmeler ve kısa hikaye algı anketi ölçeklerinin sonuçları, hazırlanan programın dil öğrenimine çeşitli katkısı olduğunu ortaya konmuştur. A great number of language learners would like to learn the language but they do not know how to learn and which materials to use. As educators, selecting appropriate, authentic and efficient materials and presenting them in an effective way are our considerations throughout our professional life. Additionally, as educators, our responsibility is to provide learners with well-prepared lesson procedures catering learners' interest and needs. Thus, learners may become eager to participate in lessons and adopt positive attitudes towards language learning. Moreover, in a long reaching perspective, they may have a successful language learner identity and continue language learning with this identity. The first goal of the present study was to reveal a group of secondary school students' interests in reading and their preferences regarding theme. The goal was achieved by an interest inventory. The findings of the inventory involve the answers to the first research question. In the light of findings, a framework program for short story based reading lessons was prepared according to students' needs and interests. In preparing the program, the researcher teacher took benefit from literature namely short stories. The other intent of the study was to investigate and reveal the efficiency of prepared program. In doing so, two research questions were built up to seek possible answers, during the application. The prepared program was conducted with four short stories throughout five weeks in the class and randomly selected ten students were interviewed about the lessons. As a researcher teacher, I also kept a diary to take notes about my observations I noticed during the implementations. At the end of the study, a perception questionnaire was conducted to identify the students' attitudes and perceived benefits of short story based reading lessons. The findings emerged from the data collection instruments showed that the students are not much interested in reading and they are in favor of some themes. In addition to these findings, the study revealed that short story based reading lessons offered various advantages to language learning.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]