Yazar "Özeltürkay, Eda Yaşa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 46
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ailenin rol model alınmasının ve aile desteg?inin u?niversite o?g?rencilerinin giris?imcilik eg?ilimlerine etkisi(2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, SezenGirişimcilik son zamanlarda önem kazanan konuların başında gelmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji ve bilişim çağında, girişimciler için yeni fırsatlar ortaya çıkmakta ve buna bağlı olarak da girişimci sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle, bireylerin girişimcilik eğilimlerinin ne gibi faktörlerden etkilendiğinin ortaya çıkarılması önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, ailenin rol model alınmasının ve aile desteğinin üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerine olan etkisini ortaya çıkartmaktır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin fırsat odaklılık, başarı ihtiyacı, risk alma, yenilikçilik ve kendine güven olmak üzere beş alt boyutta toplandığı görülmüştür. Farklılık testi sonuçlarına göre, bu beş alt boyut ile annenin mesleği ve ailenin çocuk yetiştirme tutumu arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ailenin aylık gelir durumu ile başarı ihtiyacı ve risk alma, babanın mesleği ile yenilikçilik boyutu hariç diğer dört boyut ve ailede girişimci olması ile de beş girişimcilik boyutu arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuşturÖğe Akıllı saatlerin satın alınma nedenlerini belirleyen faktörler: Keşifsel bir çalışma(2018) Özeltürkay, Eda Yaşa; Şahin, Ayşe; Doğrul, ÜmitGiyilebilir teknolojik ürünlere olan ilgi ülkemizde de dünyadaki gelişmelere paralel olarak artış göstermektedir. Nesnelerin interneti alanında gelecek vaad eden alanlardan biri de giyilebilir teknoloji araçlarıdır (Marakhimov ve Joo 2017; Hsiao ve Chen, 2018). Özellikle akıllı saatler, akıllı gözlükler, giyilebilir kameralar, bileklikler, jetonlar, klipsler ve mücevherlerin de arasında yer aldığı teknolojik araçların önemi ve kullanımı her geçen gün yayılmaktadır. Yukarıda sıralanan teknolojik özellikler eklenmiş ürünler arasında özellikle akıllı saatler yükselen bir trende sahiptir (Hong vd. 2017). Bu ürün, ilk olarak 2000 yılında IBM firmasının piyasaya sürmesiyle (Wu ve Chang, 2016) gelecek vaat eden ürünler arasında yerini almıştır. Tüketicilerin yeni geliştirilen teknolojik ürünlere olan ilgisi temel alınarak hazırlanan bu çalışmanın amacı; akıllı saat kullanan tüketicilerin profilini tanımlamak, kullanım amaçlarını ve satın alma niyetlerine etki eden faktörleri ortaya çıkarmaktır. Ayrıca tüketicilerin bu ürünlerle ilgili olumlu ve/veya olumsuz deneyimlerini saptamak da amaçlanmıştır.Öğe Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey(2018) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratThe purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish students and their perceptions on 20 specific ethical behaviors and the relationships with demographic and basic variables were detailed. Ethical crisis usually occurs directly related to disciplines such as law, finance and management etc. Therefore, this study is surveyed to summer school students across 6 departments in Mersin region (n=275 & N=796). The relationship between students’ demographics and other related factors (such as age, gender, year in school, tobacco use, social media account usage, taking any business ethics course or lectures, time spent studying and being employed or trained before or current) were examined but no differences were found. After implementing a factor analysis on the retrieved data, 20 items were reduced to 13 items and classified under three factors entitled with business ethics, personal ethics and materiality ethics. The results show that students’ departments with business ethics factor and the study period of students with personal and materiality ethics factor have significant differences.Öğe Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma(2012) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, SezenBu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde pazarlama alanında yapılmış kayıtlı ve ulaşılabilirliği olan lisansüstü tez çalışmalarının genel profilini ortaya çıkarmaktır. YÖK Elektronik Tez Arşivinde yer alan lisansüstü tezler araştırma evrenini oluştururken, örneklem pazarlama bilim dalı olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2000 yılı sonrasında pazarlama bilim dalına kayıtlı 243 tezi kapsamakla beraber, bu tezlerin sadece 181 tanesine yazarları tarafından erişim izni verilmiştir. Çalışmaya konu olan toplam 243 tezin, 53 tanesini doktora, 190 tanesini de yüksek lisans tezleri oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve elde edilen bulgular bir durum saptaması olarak sunulmuştur. Doktora tezlerinin (%33) ve yüksek lisans tezlerinin (%25) ağırlıklı olarak tüketici davranışları disiplininden yazıldığı görülmüştür. Doktora tezlerinin % 57’si nitel çalışmayla yürütülürken yüksek lisans tezleri için bu oran % 73 olarak ortaya çıkmıştır. her iki tez türü içinde en çok tercih edilen örnekleme metodu basit tesadüfi iken en çok tercih edilen analiz faktör analizi olarak belirlenmiştir.Öğe Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi(2014) Özeltürkay, Eda Yaşa; Gülmez, Murat; Sağtaş, SaadetThe rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to the virtual world’s truth. Human life is no longer progressing in parallel with real-life conditions. Open a shop, comparing to the real world, the virtual world’s operating costs are lower and their job potentials are higher and more attractable. In 2003, in the Linden Lab in San Francisco virtual entrepreneurs were appeared and most popular portal is considered to be the virtual world of Second Life (SL). This study’s aim is to investigate the profile of second life users in the world and interview with them about their usage. It is accepted that the most popular virtual world is SL. Who has an active store in avatar-uncover the profiles of entrepreneurs and virtual entrepreneurship is intended to describe. Inspired from the work generated Kieger has done the survey form has been applied the current Snowball sampling method 87 avatars. In addition, profitability and on a voluntary basis is made of five face-to-face with the avatar online. The analysis of frequency and percentage rates of data utilized.Öğe BANKACILIK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM: AÇIK BANKACILIK VE UYGULAMALARINA İLİŞKİN KAVRAMSAL BİR ARAŞTIRMA(Tarsus University, 2021) Demirez, Dilara; Gür, Duygu; Özeltürkay, Eda YaşaGünümüzde bankalar artık teknolojik alt yapı ve imkanlardan ileri düzeyde faydalanmaktadır. Özellikle bankacılık sektörü açısından verinin demokratikleşmesi olarak adlandırılan açık bankacılık kavramı çerçevesinde sunulan çeşitli uygulamalar ve ara yüzler ile izinli olarak verilerin paylaşılmasıyla, üçüncü parti kurumların finansal hizmet geliştirmesine izin verilmektedir. Benzer bir ifadeyle açık bankacılık, bankalarda mevcut olan müşteri finansal verilerinin, müşterilerden izin alınarak üçüncü kişiler ile paylaşılması olarak da ifade edilebilir. Önümüzdeki yıllarda, daha fazla uygulanabilir hale geleceği tahmin edilen açık bankacılık ile çok daha gelişmiş finansal uygulamalar ve finansal hizmetlerin hayatımıza gireceği tahmin edilmektedir. Hem pazarın rekabeti ve şeffaflığı, hem de tüketicilere sunulan ürün ve hizmetlerin çeşitlendirilmesi amacıyla bu tür kavramlara dayanan yaklaşımlar daha sık uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, “açık bankacılık” kavramı çerçevesinde, bankacılık sektöründeki dijital dönüşümü ve teknolojik inovasyonları incelemektir. Bu bağlamda bankaların tüketicilerin kullanımına yönelik sunduğu uygulamalar özetlenmiştir. Ayrıca dijital bankacılık sektöründe yapılan çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Çevrimiçi tüketici görüşlerinin aıdmsas etkiler hiyerarşisi modeli ile incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma1(2017) Yarımoğlu, Emel Kurşunluoğlu; Özeltürkay, Eda YaşaÇevrimiçi tüketici görüşleri, elektronik ağızdan ağıza iletişimin bir türüdür ve tüketicilerin internetten bilgi edinmelerinde önemli bir kaynaktır. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi tüketici görüşlerini etkiler hiyerarşisi ile incelemektir. İlk etkiler hiyerarşisi modeli olan AIDA modelinden yola çıkılarak dijital ortamlar için geliştirilen AIDMSAS etkiler hiyerarşisi modeli bu araştırmada kullanılmıştır. Araştırmanın konusu çevrimiçi tüketici görüşleri olduğu için daha genç bir kitleye hitap edebilmek adına üniversite öğrencileri araştırmaya dâhil edilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi ile İzmir ve Mersin illerindeki iki vakıf üniversitesinde okuyan öğrencilerden yüz yüze anket tekniği ile 424 adet geçerli anket toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistiki analizlerin yanı sıra keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri aracılığıyla değerlendirilmiştir. Yapılan güvenilirlik ve geçerlilik testleri sonrasında, çevrimiçi tüketici görüşlerinin bu örneklem için, literatürde yer alan AIDMSAS modelindeki gibi yedi boyutlu bir yapıya sahip olduğu görülmüştürÖğe Çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi: DAISAMS modeli önerisi(2016) Özeltürkay, Eda Yaşa; Yarımoğlu Kursunluoğlu , EmelBu çalışmada, tüketicilerin internetten bilgi edinmelerinde önemli bir kaynak olan ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin bir türü olan çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Çevrimiçi tüketici görüşleri, bir etkiler hiyerarşisi olan AIDMSAS modeli ile incelenmiştir. Anket formu oluşturulmadan önce, hem Mersin ve İzmir illerinde yedişer katılımcıyla odak grup görüşmeleri yapılmış hem de ilgili literatür incelenmiştir. Yüz yüze anket tekniğiyle İzmir ve Mersin illerindeki iki üniversiteden 424 anket formu toplanmış; veriler güvenilirlik, korelasyon, keşfedici faktör analizleri ve yapısal eşitlik modeli aracılığıyla test edilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde; çevrimiçi tüketici görüşlerinin bu örneklem için literatürdeki AIDMSAS modelindeki gibi yedi faktörlü bir yapıya sahip olduğu; ancak bu modele göre bazı adımlarının yerlerinin farklılık gösterdiği görülmüş ve yeni bir model (DAISAMS) elde edilmiştir. Çalışmanın özgün değerini, çevrimiçi tüketici görüşlerinin hiyerarşi yöntemi ile belirli bir tüketici grubu için incelenmesi ve hiyerarşideki adımların yer değiştirmesiyle yeni bir modelin belli bir alt kültür için elde edilmesi oluşturmaktadır.Öğe Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study(2016) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratChildren mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight problems, and lots of illnesses start to occur at younger ages. In today’s competitive marketplace, a few of the companies are trying to understand what the motivational factors are and how mothers decide to purchase healthy snacks for their children. For this research, the phenomenological interviews were completed with 20 mothers by snowball sampling. Open ended questions were asked to identify their profiles, thoughts and behaviors. The purpose of this phenomenological study is to interview with conscious mothers who purchase functional and healthier snacks for their children.The results showed similarity to the results in the previous studies: educated and highincome level people are more precisely keen on healthier snack eating habits for their family members. They pay attention to the importance of the nutrition a lot especially after they become mothersÖğe Determining the factors that affect entrepreneurial ıntention: a research on university students(Republic of Turkey Ministry of Youth and Sports, 2019) Özeltürkay, Eda Yaşa; Özekenci,Emre Kadir; Yalçıntaş, DenizEntrepreneurial activities are important for the economy of Turkey as an upper-middle income country. The main purpose of this study was to determine the factors that affect entrepreneurial intention of higher education students in Turkey. In this context, the data were gathered from 332 university students through a questionnaire form. The model was empirically tested with parametrical statistical analysis. The results showed that personal attitude, perceived behavioral control, and subjective norm had a positive and significant effect on entrepreneurial intention. However, entrepreneurial intention was not significantly affected by the remaining factors measured, namely self-efficacy, educational support, relational support and structural supportÖğe Determining the factors that affect entrepreneurial ıntention: a research on university students(T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2019) Özeltürkay, Eda Yaşa; Özekenci,Emre Kadir; Yalçıntaş, DenizEntrepreneurial activities are important for the economy of Turkey as an upper-middle income country. The main purpose of this study was to determine the factors that affect entrepreneurial intention of higher education students in Turkey. In this context, the data were gathered from 332 university students through a questionnaire form. The model was empirically tested with parametrical statistical analysis. The results showed that personal attitude, perceived behavioral control, and subjective norm had a positive and significant effect on entrepreneurial intention. However, entrepreneurial intention was not significantly affected by the remaining factors measured, namely self-efficacy, educational support, relational support and structural support.Öğe E-Scooter Kullananlar ve Kullanmayanlar Açısından E-Scooter Kullanmanın Yararları ve Engelleri: Pilot Bir Çalışma(Olgun KİTAPCI, 2023) Özeltürkay, Eda Yaşa; Yalçıntaş, Deniz; Oğuz, SuzanAmaç: Sürdürülebilir kalkınmada önemli bir unsur olan akıllı hareketlilik yaklaşımı Dünya’da birçok kentte uygulanmakta ve giderek hız kazanmaktadır. Akıllı hareketlilik kapsamında kullanımı giderek artan paylaşımlı elektrikli scooter (E-Scooter), kentsel ulaşım için önemli bir mikromobilite şekli olarak ortaya çıkmıştır. Bu ulaşım şekli hem trafik yoğunluğunu azaltması hem de çevre dostu olması bakımından ülkeler ve şehirler için yararlı çözümler sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Adana ilindeki bireylerin e-scooter algılarını ve profillerini ortaya koymak, e-scooter kullanımı önündeki engelleri belirlemektir. Tasarım: Adana ilindeki bireyler çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. İlgili literatürden yararlanılarak oluşturulan anket formu çevrim içi anket olarak bireylerle paylaşılmıştır. Pilot çalışma kapsamında gönüllü 188 kişiden çevrim içi anket ile veriler toplanmıştır. Bulgular: Katılımcıların çoğunun e-scooter kullandığı, eğlence amacıyla kullandığı ve kullanırken psikolojik fayda duyduğu görülmüştür. Ayrıca e-scooterların kullanımının iyileştirilmesinde bisiklet yolu ve şeritlerin uygulanması gerektiği, e-scooterların kaldırımlarda sürülmesinin yayaları engellediği ve savunmasız kişiler için tehlike oluşturduğu görülmüş olup en etkili yaptırımın para cezası uygulanması olduğu ortaya konmuştur. Araştırmanın Sınırlamaları: Pilot bir çalışma olması sebebiyle sınırlı sayıda bireyler ile yürütülen çalışma sonucu elde edilen bulgular evreni temsil etmemektedir. Özgünlük: Bu çalışma ile Covid 19 pandemisinin değiştirdiği seyahat alışkanlıkları neticesinde alternatif bir ulaşım aracı seçeneği olan e-scooterların kullanımına dair faydalar ve engellerin ortaya konmasının, bu konuda gerekli altyapı, düzenlemeler ve yaptırımların uygulanması bakımından sonuçların faaliyet gösteren e-scooter kuruluşları, girişimciler, yatırımcılar ve hükümetler açısından faydalı olabileceği düşünülmektedir.Öğe FAST FOOD RESTORANLARINI ZİYARET EDEN TÜKETECİLERİN TEKRAR ZİYARETLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE PİLOT BİR ÇALIŞMA(Çukurova Üniversitesi, 2020) Doğrul, Ümit; Özeltürkay, Ahmet Hilmi; Özeltürkay, Eda YaşaSon yıllarda fast food sektörü çok hızlı bir şekilde büyümekte ve rekabet artmaktadır. Rekabetin artması sektördeki işletmelerin, tüketicilerin beklentilerini analiz edip bu beklentileri çok daha etkin şekilde karşılaması zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı fast food tüketicilerinin fast food restoranlardan elde ettikleri tatmini etkileyen faktörleri incelemektir. Ayrıca çalışmada bu faktörlerin restoranı tekrar ziyaret etme niyetleri üzerinde tatminin aracılık rolü de ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda 223 kişiye anket uygulanmış ve araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak analiz edilmiştir. Aracılık hipotez3 lerinin test edilmesinde ise sobel testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, restoranın fiziki imkânlarının, hizmet ve ürün kalitesinin ve fiyat performans düzeyi algısı fast food restorandan elde edilen tatmini etkilemektedir. Aracılık analizi sonuçlarına göre ise, bu dört faktörün restoranı tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde tatminin aracılık etkisi vardır.Öğe FAST FOOD RESTORANLARINI ZİYARET EDEN TÜKETİCİLERİN TEKRAR ZİYARETLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE PİLOT BİR ÇALIŞMA(2020) Doğrul, Ümit; Özeltürkay, Ahmet Hilmi; Özeltürkay, Eda YaşaSon yıllarda fast food sektörü oldukça hızlı bir biçimde büyümekte ve sektör içindeki rekabeti artış göstermektedir. Rekabetin artması sektördeki işletmelerin, tüketicilerin beklentilerini analiz edip bu beklentileri oldukça daha etkin halde karşılaması zorunluluğunu bununla beraber getirmiştir. Bu çalışmanın amacı fast food tüketicilerinin fast food restoranlarından elde ettikleri tatmini etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca çalışmada bu faktörlerin restoranı yine ziyaret etme niyetleri üstünde tatminin aracılık görevi de belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda 223 kişiye anket uygulanmış ve çalışma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Aracılık hipotezleri sobel testi ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, restoranın fiziki imkânlarının, hizmet ve ürün kalitesinin ve fiyat performans düzeyi algısı fast food restorandan elde edilmiş tatmini etkilemektedir. Aracılık analizi sonuçlarına göre ise, bu dört faktörün restoranı tekrar ziyaret etme niyeti üstünde tatminin aracılık etkisi vardır.Öğe Geleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışma(2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Genç, MerveTeknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar sayesinde tüketicilerin satın alma süreci daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. Fiziksel mağazaların sunduğu birçok hizmete ek olarak ürünleri istediği anda istediği ülkeden istediği zamanda sipariş edebilmektedir. Alışveriş mecrasına yeni kavramlar kazandıran internetin buradaki rolü yadsınamaz. Bu çalışma Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren beş üniversitenin toplam 122 öğretim elemanına uygulanmıştır. Bu çalışma, geleneksel mağazalara göre online mağazalardan belirlenen ürün gruplarıyla ilgili olarak satın alım yapan öğretim elemanlarının, satın alım süreçlerine etki eden kriterleri ve bu kriterlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada verilerin analizi için frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve güvenilirlik analizinden yararlanılmıştır. Anahtar kelimeler: Online Mağaza, Geleneksel Mağaza, Tüketici, Tüketici Davranışı.Öğe How and why consumers use social media: a qualitative study based on user-generated media and uses & gratifications theory(2017) Özeltürkay, Eda Yaşa; Kursunluoglu Yraımoğlu, EmelThis paper was prepared to provide a better and comprehensive understanding about social media usage. The aim of the study was to analyze how and why consumers use social media. Within the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a qualitative research with thirty-two social media users with semi-structured interviews. Data gathered and were analyzed via content analysis technique. The findings regarding the user-generated media showed that the participants contribute social media by consuming information, producing content for improving self-actualizations, and participating in social interaction by liking and writing comment. The findings regarding the uses and gratifications showed that six uses and gratifications were identified for customers, and five uses and gratificitations were identified for companies. The paper helped companies to be able to understand consumer behavior in social media. Besides this, the study contributed to the social media marketing literature by combining the user-generated media and the uses and gratifications theories since there have been limited numbers of studies that combine them.Öğe How and why consumers use socıal medıa: a qualıtatıve study based on user-generated medıa and uses & gratıfıcatıons theory(2019) Özeltürkay, Eda Yaşa; Yarımoğlu, EmelThe aim of the study is to analyze how and why consumers use social media. With the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a qualitative research with thirty-two social media users with semi-structured interviews. Data gathered and were analyzed with content analysis technique. The findings regarding the user-generated media showed that the participants contribute social media by consuming information, producing content for improving selfactualizations, and participating in social interaction by liking and writing comment. The findings regarding the uses and gratifications showed that six uses and gratifications were identified for customers, and five uses and gratificitations were identified for companiesÖğe Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma(2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratSon beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her noktada olabilmek için işletmeler artık geleneksel medyanın yanı sıra internet ve sosyal medya temelli mecraları da yoğun olarak kullanmaktadırlar. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ve bireysel satışçılar (C2C) etkin bir pazarlama ve satış kanalı olarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan faydalanmaktadır. Hem kullanıcı sayısı hem maliyetinin düşüklüğü hem de görsel öğelere yer verilebilmesi açı�- sından diğer mecralara göre Instagram’ın işletmeler tarafından tercih edilme olasılığı daha fazla olabilmektedir. Instagram’da, her gün 70 milyon fotoğraf paylaşılırken, 1,35 milyar kullanıcıya sahip olan Facebook’a ise bir günde yüklenen ortalama fotoğraf sayısı 300 milyon olarak kaydedilmiştir (Systrom, 2014). Instagramla ilgili olarak yapılan önceki birkaç çalışmada, sadece firmaların paylaştığı fotoğrafların ve videoların içerik analizi yapılmış olup tüketici profil ve tutumuna ilişkin bilimsel bir veriye rastlanmamıştır. Yeni bir online tanıtım, pazarlama ve satış mecrası olarak kabul edilen Instagram’dan ürün satın alan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını belirlemek amacıyla bu çalışma tasarlanmıştır.Öğe Interrelationships between Service Quality, Customer Satisfaction and CustomerLoyalty in Health Sector: A Comparison of Public, Private and UniversityHospitals(Çağ Üniversitesi, 2016) Özeltürkay, Eda Yaşa; Orel, Fatma DemirciIn this study, the effect of the service quality provided by government, private and university hospitals on patients’ satisfaction and loyalty was measured. The data was collected from 551 patients who have provided at least one overnight stay at the selected hospitals in Adana. Exploratory factor analysis in health industry are as follows; in-room services, nursing services, physician services, food services, appearance, access to services, information services for prior to enrollment and patient services. Then, the effect of eight sub-dimensions on commitment and customer satisfaction were analyzed. According to the results, public hospitals’ consumers are effected more from the services of “nursing” and “food”; private hospitals’ consumers are effected more from the services of “provided to patients’ guests/relatives”, “nursing” and “General Appearance and accessing”; and for university hospitals consumers’ satisfaction is effected from the services of “patient services”. It was found that customer loyalty is affected by perceived quality dimensions indirectly; however, there is a direct effect of customer satisfaction on customer loyaltyÖğe İş tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik sendromu üzerindeki etkisi: bir sanayii kuruluşunda uygulama(2017) Özeltürkay, Eda Yaşa; Boymul, Ebruİş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişlik konuları örgütsel davranış alanında pek çok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmada özel sektör çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin tükenmişlik düzeyleri üzerindeki etkisi ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla geçerliliği ve güvenirliği kabul edilmiş ölçekler kullanılarak hazırlanan anket formu Mersin ilinde faaliyet gösteren ve çalışmaya izin veren bir özel sektör kuruluşunda çalışan 387 kişiye uygulanmıştır. Anket formları aracılığıyla veriler toplanmış ve analizler yapılmıştır. Çalışmada, faktör analizi, güvenilirlik analizi, regresyon analizi ve çeşitli tanımlayıcı istatistiki analizlerden faydalanılmıştır. Sonuç olarak, işin doğası, duygusal bağlılık, ücret ve yan haklara ilişkin olumlu gelişmeler bireylerin duygusal tükenmiş düzeylerine negatif yönde etkilemektedir. Ayrıca, çalışanların kişisel başarıları ile yapmış oldukları işin doğası ve çalışma arkadaşlarıyla uyumları arasındaki ilişki pozitif yönlü iken, belirsizlik ve iletişimsizlik faktörü ile ilişkisi negatif yönlüdür
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »