Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü
Toplam kayıt 218, listelenen: 141-160
-
Nuclear energy as a hegemonic discourse in turkey
(2019)ABSTRACT This paper examines the revival of the nuclear energy initiatives in Turkey and the associated ‘economic growth’ and ‘competitiveness’ discourse of the Justice and Development Party (AKP) as a function of the ... -
Privatization as a hegemonic process in turkey
(2010)T This paper explores the privatization of state owned enterprises in Turkey as a function of an alliance of diverse social forces composed of market-oriented capital groups, mainstream media, national bureaucracies, and ... -
How and why consumers use socıal medıa: a qualıtatıve study based on user-generated medıa and uses & gratıfıcatıons theory
(2019)The aim of the study is to analyze how and why consumers use social media. With the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a ... -
Acknowledging the flexibilities of the trlps agreement: ensuring the right to access to medicines or a strategy of passive revolution?
(2018)The Doha Ministerial Declaration on the Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS) Agreement and Public Health adopted in November 2001 clarified the right to use the TRIPS flexibilities to promote ... -
A Neo-gramscian analysis of the incomplete doha development trade round
(2019)This paper analyzes the lack of progress and the breakdown of the Doha Round talks in world trade since 2001 from a neo-Gramscian perspective. The failure to conclude multilateral trade negotiations reflect an emerging ... -
Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study
(2016)Children mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight ... -
Google’ın kendi anlatımından çağdaş yönetim yaklaşımındaki yeri
(asoscongress.org, 2019)Günümüzde teknolojideki ilerleme ve gelişmelerin küresel çapta meydana gelmesi ile bilgi odaklı ürünler ve hizmetler artarak ön plana çıkmakta, bilgi temelli ekonomiler ve ağlar yaygınlaşmaktadır. Hızla değişen ve gelişen ... -
Ailenin rol model alınmasının ve aile desteğinin üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerine etkisi
(2015)Girişimcilik son zamanlarda önem kazanan konuların başında gelmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji ve bilişim çağında, girişimciler için yeni fırsatlar ortaya çıkmakta ve buna bağlı olarak da girişimci sayısı gün ... -
Geleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışma
(2015)Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar ... -
Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma
(2015)Son beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her ... -
Y Kuşağı tüketicilerinin sms reklamlarına yönelik tutumları: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tutumlarını belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
(2011)Bu çalışmada, 1977-1994 tarihleri arasında doğan ve şu an Türkiye nüfusunun % 25’ini oluşturan Y kuşağının Kısa Mesaj Hizmetlerine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Cep telefonları gibi mobil araçların ... -
Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma
(2012)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde pazarlama alanında yapılmış kayıtlı ve ulaşılabilirliği olan lisansüstü tez çalışmalarının genel profilini ortaya çıkarmaktır. YÖK Elektronik Tez Arşivinde yer alan ... -
Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi
(2014)The rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to ... -
Postmodern tüketim ekseninde çocuk doğum günü kutlamaları: keşifsel bir araştırma
(2017)Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle ... -
Çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi: DAISAMS modeli önerisi
(2016)Bu çalışmada, tüketicilerin internetten bilgi edinmelerinde önemli bir kaynak olan ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin bir türü olan çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Tüketici değerinin müşteri sadakati üzerindeki etkisinin belirlenmesi: türk akıllı telefon kullanıcıları üzerine bir araştırma
(2017)Özellikle son yirmi yıllık süre zarfında pazarlama alanında çalışan akademisyenlerin ve uygulayıcıların da en çok tartıştığı konuların başında ilişkisel pazarlama kavramı yer almaktadır. Tüketici için değer yarat olgusuyla ... -
How and why consumers use social media: a qualitative study based on user-generated media and uses & gratifications theory
(2017)This paper was prepared to provide a better and comprehensive understanding about social media usage. The aim of the study was to analyze how and why consumers use social media. Within the scope of the aim, the user-generated ... -
Akıllı saatlerin satın alınma nedenlerini belirleyen faktörler: Keşifsel bir çalışma
(2018)Giyilebilir teknolojik ürünlere olan ilgi ülkemizde de dünyadaki gelişmelere paralel olarak artış göstermektedir. Nesnelerin interneti alanında gelecek vaad eden alanlardan biri de giyilebilir teknoloji araçlarıdır ... -
Tüketim ve yaşlı tüketiciler: literatür araştırması
(Consumption and Elderly Consumers: A Literature Review, 2010)Pazarlamanın temel amacı, sürekli olarak değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde tespit ederek karşılamak olarak ifade edilmektedir. Her yaş grubuna yönelik istek ve ihtiyaçların tespit edilerek tatmin ... -
Y Kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
(2012)Y Kuşağının deneyim alanlarının diğer kuşaklara göre daha geniş olması dolayısıyla tüketim faaliyetlerinde de farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle iletişim kanallarını maksimum düzeyde kullanabilme eğilimleri bu farklılıkları ...