Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen, Gülmez, Murat.(2015).Instagramdan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profillerini ve Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörleri Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma.20. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ,20,107-109.Özet
Son beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında
ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının
başında sosyal medya araçlarının geldiği göze
çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin
baktığı her noktada olabilmek için işletmeler artık geleneksel
medyanın yanı sıra internet ve sosyal medya
temelli mecraları da yoğun olarak kullanmaktadırlar.
Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ve
bireysel satışçılar (C2C) etkin bir pazarlama ve satış
kanalı olarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan faydalanmaktadır.
Hem kullanıcı sayısı hem maliyetinin
düşüklüğü hem de görsel öğelere yer verilebilmesi açı�-
sından diğer mecralara göre Instagram’ın işletmeler
tarafından tercih edilme olasılığı daha fazla olabilmektedir.
Instagram’da, her gün 70 milyon fotoğraf
paylaşılırken, 1,35 milyar kullanıcıya sahip olan
Facebook’a ise bir günde yüklenen ortalama fotoğraf
sayısı 300 milyon olarak kaydedilmiştir (Systrom,
2014). Instagramla ilgili olarak yapılan önceki birkaç
çalışmada, sadece firmaların paylaştığı fotoğrafların
ve videoların içerik analizi yapılmış olup tüketici
profil ve tutumuna ilişkin bilimsel bir veriye rastlanmamıştır.
Yeni bir online tanıtım, pazarlama ve satış
mecrası olarak kabul edilen Instagram’dan ürün satın
alan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını
belirlemek amacıyla bu çalışma tasarlanmıştır.