Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorBozyiğit, Sezen
dc.contributor.authorGülmez, Murat
dc.date.accessioned2019-11-07T09:38:39Z
dc.date.available2019-11-07T09:38:39Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationÖzeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen, Gülmez, Murat.(2015).Instagramdan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Profillerini ve Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörleri Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma.20. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ,20,107-109.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1126
dc.description.abstractSon beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her noktada olabilmek için işletmeler artık geleneksel medyanın yanı sıra internet ve sosyal medya temelli mecraları da yoğun olarak kullanmaktadırlar. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ve bireysel satışçılar (C2C) etkin bir pazarlama ve satış kanalı olarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan faydalanmaktadır. Hem kullanıcı sayısı hem maliyetinin düşüklüğü hem de görsel öğelere yer verilebilmesi açı�- sından diğer mecralara göre Instagram’ın işletmeler tarafından tercih edilme olasılığı daha fazla olabilmektedir. Instagram’da, her gün 70 milyon fotoğraf paylaşılırken, 1,35 milyar kullanıcıya sahip olan Facebook’a ise bir günde yüklenen ortalama fotoğraf sayısı 300 milyon olarak kaydedilmiştir (Systrom, 2014). Instagramla ilgili olarak yapılan önceki birkaç çalışmada, sadece firmaların paylaştığı fotoğrafların ve videoların içerik analizi yapılmış olup tüketici profil ve tutumuna ilişkin bilimsel bir veriye rastlanmamıştır. Yeni bir online tanıtım, pazarlama ve satış mecrası olarak kabul edilen Instagram’dan ürün satın alan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını belirlemek amacıyla bu çalışma tasarlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectInstagram Pazarlama, Instagramen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.titleInstagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışmaen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal20. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9248-1371en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-0951-3588en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-2584-785Xen_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster