Geleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışma
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa, Genç, Merve . (October 31, 2015). GELENEKSEL VE ONLINE MAĞAZALARDAN ÜRÜN SATIN ALIM SÜREÇLERİNDE TÜKETİCİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESINE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 24, 303-318.Özet
Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin
farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet
çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar sayesinde tüketicilerin satın alma süreci
daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. Fiziksel mağazaların sunduğu birçok hizmete ek olarak
ürünleri istediği anda istediği ülkeden istediği zamanda sipariş edebilmektedir. Alışveriş
mecrasına yeni kavramlar kazandıran internetin buradaki rolü yadsınamaz. Bu çalışma
Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren beş üniversitenin toplam 122 öğretim
elemanına uygulanmıştır. Bu çalışma, geleneksel mağazalara göre online mağazalardan
belirlenen ürün gruplarıyla ilgili olarak satın alım yapan öğretim elemanlarının, satın alım
süreçlerine etki eden kriterleri ve bu kriterlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla
hazırlanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada verilerin analizi
için frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve güvenilirlik analizinden yararlanılmıştır.
Anahtar kelimeler: Online Mağaza, Geleneksel Mağaza, Tüketici, Tüketici Davranışı. Progressions in the field of technology result in the variation of needs and demands in
humans lives. Today, a consumer, as an individual, can reach the product that s/he wants
without much effort. The process of purchasing a product has become a lot easier and
quicker by means of online stores. In addition to the services which are provided by
physical stores, consumers can order products from whichever country s/he wants and
whenever s/he wants. The role of the internet which brings in new concepts to the
shopping channel cannot be ignored. This study was conducted with totally 122
academicians who are working at five universities in the region of Çukurova (Adana and
Mersin Providence) Aim of this research is to identify the issues that are related to
academician’s purchasing decisions from online stores rather than traditional stores and
also determining the perspectives of them in terms of the identified products. This study
was designed as a descriptive research and data was analysed by descriptive and
reliability analysis